-
Jauna pētnieciski izglītojoša televīzijas raidījuma "Dzīve pagrīdē" izveide
Radošā kursa darba mērķis ir izveidot jaunu pētnieciski izglītojošu raidījumu “Dzīve pagrīdē”, kas informētu skatītājus par procesiem ārpus sabiedrības vidējā slāņa redzesloka – par kriminālo pasauli un tās psiholoģiskajiem aspektiem, kā arī par to realitāti, kas potenciālajai raidījuma mērķauditorijai varētu likties kā ļauns murgs.
Izveidotā raidījuma mērķis būtu iepazīstināt skatītājus ar patiesiem stāstiem un grēksūdzēm, lai palīdzētu sabiedrībai izprast, kādi ir cēloņi un motivācija raidījuma varoņu rīcībai un kā viņi nonākuši līdz “dzīvei pagrīdē”. Raidījums ļautu ieskatīties tajās dzīvēs, par kurām nereti mēdz teikt: “Tā jau nav dzīve.”
Darba praktiskās daļas izstrādē vadīsimies pēc šādas hipotēzes: Skatītāji ikdienā dod priekšroku tādiem informatīviem televīzijas raidījumiem, kuros lietotā valoda nav pārsātināta ar mākslinieciskās izteiksmes līdzekļiem, reti lietotiem sinonīmiem vai profesionālismiem, jo tie traucē informācijas saņēmējam (recipientam) viegli uztvert un saprast pārraidītā ziņojuma jēgu. Lai pārbaudītu izvirzīto hipotēzi, izmantosim kvantitatīvo pētniecības metodi – anketēšanu.
Šādu radošā kursa darba tēmu izvēlējāmies tāpēc, ka, mūsuprāt, Latvijas televīzijas kanālos pagaidām netiek demonstrēts neviens raidījums, kas atbilstu minētajam aprakstam, taču uzskatām, ka tāds būtu vajadzīgs. Raidījums rosinātu skatītājus nepieļaut tādas pašas kļūdas, kādas savulaik pieļāva cilvēki, kuri tagad nonākuši galēji neapskaužamās situācijās.
Raidījums “Dzīve pagrīdē” varētu tikt demonstrēts televīzijas kanālā TV3 kādā no darbdienu vakariem. Ir pamats uzskatīt, ka jaunais produkts piesaistītu auditorijas uzmanību pamatā tāpēc, ka sižeti tajā būtu par cilvēkiem un procesiem, kas vērojami tepat līdzās un vienlaikus – pavisam citā pasaulē.…
Radošais kursa darbs, kurā teorētiski un praktiski aprakstīts, kā veidot jaunu TV raidījumu. Rezultātā izveidots arī viens sižets šim raidījumam, ko var apskatīt iekš youtube (darbā iekšā ir links). Darbs tiešām labs, daudz precīzu atsauču, atzīme 9. Apakšnodaļu nosaukumi: TV masu medijos, Intervijas struktūra un būtība, Reportāža, Sižeta struktūra, Scenārija veidošana, Kāpēc raidījuma veidošanā nepieciešams scenārijs?, Scenārija analīze, Krimināla rakstura raidījums, Hipotēzes izvirzīšana, Anketēšanas metode, Anketas jautājumu izstrāde, Aptaujas rezultāti un to analīze, Raidījuma mērķi un vēstījums, Raidījuma pasniegšana un tehniskie risinājumi, Viena raidījuma izlaiduma satura izklāsts, Pilotsižeta veidošana, Secinājumi + literatūras saraksts un pielikumi. Darbā reāli lasāmais materiāls ir drusku virs 20 lapām, pārējais ir titullapa, satura, anotācija un pielikumi. Bonusā arī prezentācija.
