Автор:
Оценка:
Опубликованно: 13.09.2006.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Latvijas māksla 20.gadsimta otrajā pusē', 1.
  • Конспект 'Latvijas māksla 20.gadsimta otrajā pusē', 2.
  • Конспект 'Latvijas māksla 20.gadsimta otrajā pusē', 3.
  • Конспект 'Latvijas māksla 20.gadsimta otrajā pusē', 4.
Фрагмент работы

Latvijas mākslas 20. gadsimta otrās puses pastāvīgās ekspozīcijas pirmais variants iepazīstina ar mākslas attīstību laikā no 1945. līdz 2004. gadam.
Ekspozīcijas izveidošanas nepieciešamību noteica vairāki apsvērumi. Pirmkārt, pēdējā šī perioda pastāvīgā ekspozīcija Valsts Mākslas muzeja apmeklētājiem bija pieejama vēl padomju okupācijas gados – no 1987. gada līdz 1991. gadam. Ir pagājuši gandrīz piecpadsmit gadi kopš Latvijas valsts neatkarības atjaunošanas, un jau ar laika distanci, objektīvāk varam turpināt pēckara mākslas attīstības apzināšanu, izpēti, vērtējumu un veikt šī sarežģītā vēsturiskā perioda mākslas tendenču un parādību interpretācijas pirmo, padziļināto mēģinājumu.
Ekspozīcijā iekļauti vairāk nekā 150 autoru 250 mākslas darbi, kuri atlasīti lielākoties no Latvijas Nacionālā mākslas muzeja krājuma. Ekspozīcija veidota, cenšoties saglabāt vēsturisku, cieņas pilnu attieksmi pret nesenās pagātnes mantojumu un pievēršot īpašu uzmanību atsevišķām stilistiski zīmīgākajām tendencēm glezniecībā, kura 20. gadsimta otrajā pusē saglabāja vadošā mākslas veida pozīcijas. Glezniecība visspilgtāk demonstrē arī Latvijas mākslas attīstības kopējās tendences un amplitūdu – no sociālistiskā reālisma metodes apguves līdz izteikti abstraktām kompozīcijām. Kopainu bagātina estampi, akvareļi, pasteļi un skulptūras, bet no 1987. gada – arī vairākas instalācijas. Mākslas darbu nezūdošā estētiskā kvalitāte, mākslinieku augstā profesionalitāte, autoru patiesa vēlme saglabāt latviešu mākslas tradīcijas un savdabību kļuva par atlases galveno, noteicošo kritēriju.
Ekspozīcijā ievērots hronoloģiski stilistiskais princips, tomēr tā sākta ar visjaunāko vēsturisko posmu. Šāds izkārtojums ļāva izvairīties no pēckara pirmās desmitgades mākslas – īpaši sociālistiskā reālisma paraugu akcentēšanas ekspozīcijas ievadā.
Mākslas darbi kārtoti piecās savrupās sadaļās – DURVIS DEBESĪS (1991–2004), SAULES DŪRIENS (1980.gadi), CILVĒKU ZEME (1960.gadu otrā puse–1970.gadi), VĪRI NĀK! (1950.gadu otrā puse–1960.gadu pirmā puse), PIE PĀRBRAUKTUVES (1945.–1950.gadu pirmā puse). Nosaukumos izmantoti konkrētu gleznu nosaukumi un tie kalpo par metaforu attiecīgā posma mākslas norišu raksturojumam.




Apmeklējot izstāžu zāli Arsenāls es saskāros ar ļoti plašu izstādi. Šajā izstādē es redzēju vienkopus tik daudz dažādu mākslinieku mākslas darbus kā vēl nekad. Savā recenzijā es aprakstīšu tikai dažus darbus kuri man patika , jo izstāde patiesi bija plaša un ļoti interesanta.

Atlants