2000–2010 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
Privatizācijas procesa teorētiskā bāze | 5 | |
1. | Privatizācija un ar to saistītās reformas valstī | 5 |
2. | Privatizācijas objekti, subjekti, privatizācijas veidi | 9 |
3. | Māju un dzīvokļu privatizācijas kārtība | 11 |
4. | Privatizācijas tehniskā norise | 13 |
5. | Dzīvojamo māju privatizācijas pabeigšana | 16 |
5.1. | Dzīvojamo māju privatizācijas statistika | 18 |
6. | Privatizācijas sertifikāti un to izmantošanas juridiskais raksturojums | 20 |
7. | Dzīvojamo māju apsaimniekošana pēc privatizācijas | 22 |
Piemēri no prakses | 25 | |
8. | Privatizācijas process XX pagastā | 25 |
8.1. | paātrinātā privatizācija | 26 |
8.2. | privatizācija pēc dzīvojamo māju nodošanas privatizācijai | 27 |
8.3. | dzīvokļa nodošana privatizācijā atklātā izsolē | 28 |
Noslēgums | 31 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 33 |
Privatizācija un ar to saistītās reformas valstī.
Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācija bijušajās sociālistiskajās valstīs, tai skaitā arī Latvijā, ir viens no 20.gadsimta beigu interesantākajiem procesiem. Uzsākot privatizāciju, valdība izvirzīja mērķi - ar valsts un pašvaldību īpašuma formu maiņu panākt -
- efektīvāku tautsaimniecības attīstību,
- atbrīvot pašvaldības no funkcijām, kas saistītas ar uzņēmējdarbību,
- likvidēt viena īpašnieka ekonomisko sistēmu, izveidojot konkurenci,
- izmantot privāto iniciatīvu un atjaunot indivīda tieksmes pēc labklājības uzlabošanās un sava īpašuma saglabāšanu. (13)
Privatizācija būtība nav nekas cits, kā valsts un pašvaldību īpašuma pārdošana privātpersonām.
Tāpat kā citas bijušās sociālistiskās valstis, arī Latvijā saduramies ar veselu virkni papildus uzdevumiem, kā piemēram-
- saglabāt darba vietas privatizētajos uzņēmumos, arī jaunu darba vietu atvēršana dzīvojamo māju apsaimniekotāju organizācijās,
- papildināt vietējo pašvaldību budžetu no privatizācijas procesā iegūtiem līdzekļiem, līdz ar to pārdot pašvaldību īpašumus plānveidīgi, ātri un par maksimāli iespējamo cenu.
Ieskatoties privatizācijas vēsturē, redzam, ka sākumā šo procesu vadīja Ministru kabineta izveidotais Valsts īpašuma konversijas departaments. Pēc šī departamenta likvidācijas privatizāciju vadīja un kontrolēja nozaru ministrijas.
…
Ļoti plaši aprakstīta privatizācijas kārtība,paātrinātā privatizācija,un tās sekas.
