-
Kultūrvide un tās veidošana pirmsskolas izglītības iestādē
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 2 | |
1. | Kultūrvides jēdziena raksturojums izglītības vadības un pārvaldības literatūrā | 4 |
2. | Pedagoga un skolas vadības lomas izglītojošaskultūrvides veidošanā atspoguļojums izglītības vadības literatūrā | 8 |
2.1. | Kultūrvides saistība ar pedagoģiju | 10 |
2.2. | Pedagogs kā kultūrvides veidotājs | 14 |
3. | Pirmsskolas izglītības iestādes kultūrvides pedagoģiskās ietekmes raksturojums | 19 |
3.1. | Bērna vispārējā attīstība kultūrvides ietvaros | 21 |
3.2. | Kultūrvides veidošana pirmsskolas vecuma bērna attīstības veicināšanai | 23 |
4. | Pirmsskolas kultūrvides sekmīgas veidošanas faktoru izpēte | 27 |
NOBEIGUMS | 40 | |
Literatūras saraksts | 42 |
Jēdzienu vide var attiecināt gan uz apkārtni kopumā, gan uz kādu noteiktu tās aspektu. Vide ir visi nosacījumi un faktori, kas ietekmē organismu vai pat kādu organisma sistēmu tās dzīves vai pastāvēšanas laikā. Jēdzienu vide veido daudzi komponenti:
- dabiskā vide ir dzīva vai nedzīva daba, kas eksistē neatkarīgi no cilvēka;
- cilvēka veidotā vide sastāv no cilvēka vadītiem tehniskiem un dabas elementiem;
- cilvēka veidotā dzīvā vide ir dabiskā vide, kas pārveidota cilvēka vajadzību nodrošināšanai un nevar pastāvēt šādā veidā bez cilvēka darbības;
- tehngēnā vide ir materiālās vērtības un tomradīšanas līdzekļi un tehnoloģijas;
- sociālā vide ir attiecības starp cilvēkiem un garīgām vērtībām, kā arī cilvēku savstarpējās attiecības;
- kultūrvēsturiskā vide ir sabiedrības vai atsevišķu indivīdu radītās materiālās un garīgās vērtības;
- iekšējā vide ir cilvēka mentālās, emocionālās, personiskās, garīgās, fiziskās vērtības un materiālais stāvoklis. (Vilciņa A.)
“Ar kultūras cilvēka audzināšanu vienmēr mijsakarībā ir cilvēka tapšana par personību, kas apzinās savu “Es” un kam ir pašcieņas un pašvērtības attieksme pret sevi un citiem cilvēkiem.” (Šķendere I.;6)
Vide tā kārtā ir substance, kura, atšķirībā no tukšas, neaizpildītas telpas, ir apveltīta ar zināmām īpašībām, kas ietekmē mijiedarbību starp dažādiem objektiem šajā vidē. (Zvirbule A.)
…
1. KULTŪRVIDES JĒDZIENA RAKSTUROJUMS IZGLĪTĪBAS VADĪBAS UN PĀRVALDĪBAS LITERATŪRĀ. 2. PEDAGOGA UN SKOLAS VADĪBAS LOMAS IZGLĪTOJOŠASKULTŪRVIDES VEIDOŠANĀ ATSPOGUĻOJUMS IZGLĪTĪBAS VADĪBAS LITERATŪRĀ. 2.1. KULTŪRVIDES SAISTĪBA AR PEDAGOĢIJU 2.2. PEDAGOGS KĀ KULTŪRVIDES VEIDOTĀJS 3. PIRMSSKOLAS IZGLĪTĪBAS IESTĀDES KULTŪRVIDES PEDAGOĢISKĀS IETEKMES RAKSTUROJUMS 3.1. BĒRNA VISPĀRĒJĀ ATTĪSTĪBA KULTŪRVIDES IETVAROS 3.2. KULTŪRVIDES VEIDOŠANA PIRMSSKOLAS VECUMA BĒRNA ATTĪSTĪBAS VEICINĀŠANAI 4. PIRMSSKOLAS KULTŪRVIDES SEKMĪGAS VEIDOŠANAS FAKTORU IZPĒTE.
