-
Pedagoģiskā procesa individualizācija pirmsskolā
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Pedagoģiskā procesa individualizācijas būtība un saturs | 5 |
2. | Pedagoģiskā procesa individualizācija pirmsskolā | 16 |
2.1. | Pirmsskolas pedagoģiskā procesa individualizācijas īpatnības | 16 |
2.2. | Pirmsskolas pedagoģiskā procesa individualizācijas priekšnoteikumi un iespējas “Soli pa solim” metodikā | 23 |
Secinājumi | 29 | |
Izmantoto avotu un literatūras saraksts | 34 |
Skolas pedagoģiskā procesa individualizācija ir viens no galvenajiem 20.gs. pedagoģiskās domas virzieniem. Tam ir daudzi iemesli. Viens no tiem ir tas, ka pasaule “kļūst mazāka”. Informācijas tehnoloģijas, kas aptver visu pasauli, katrā mājā ienes ziņas par notikumiem pavisam citā pasaules malā. Starptautiskie sakari ekonomikas, finansu, dabas resursu izmantošanas un citās jomās, kopēju izdzīvošanas jautājumu risināšanas nepieciešamība veicina sastapšanos ar cilvēkiem, kas pieder citām kultūrām, tradīcijām, reliģijai utt. Mums jābūt spējīgiem saprast citu viedokli, pasaules uzskatu, respektēt citu pieredzi.
Izglītības sistēma pasaules dažādos reģionos ir ārkārtīgi dažāda. Dažādi audzināti cilvēki, kas auguši atšķirīgā kultūras vidē, piederīgi dažādām tautībām un reliģijām un ar pretrunīgiem pasaules uzskatiem sastopas un ir spiesti meklēt saprašanos. Viņi bieži vien drīzāk pacieš nekā ciena šo dažādību un tas neveicina sadarbību. …
Darbs veltīts pedagoģiskā procesa individualizācijas iesspējām tieši pirmsskolas posmā. Pirmsskolas vecuma bērnu iepriekšējā pieredze, agrākās sagatavotības līmenis un īndividuālās atšķirības liek skolotājam domāt par to, kā strādāt ar katru bērnu, sagatavojot nākamās izglītības pakāpes apguvei.Atsevišķa apakšnodaļa veltīta "Soli pa solim" metodikas izmantošanas iespējām pirmsskolā kā vienai no pedagoģiskā darba individualizācijas iespējām. Pieejama darba teorētiskā daļa.
