-
Līgatnes vidusskolas vecāko klašu skolēnu karjeras intereses
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 4 | |
1. | Kas ir kvalitatīva karjera? | 5 |
2. | Kas īsteno nodarbinātības politiku Latvijā? | 7 |
3. | Kas īsteno izglītības politiku Latvijā? | 9 |
4. | Kā izdarīt pareizo izvēli? | 10 |
4.1. | Kas var palīdzēt izdarīt izvēli? | 11 |
4.2. | Kā izdarīt gala lēmumu? | 12 |
Praktiskā daļa | 14 | |
5. | Aptaujas anketas | 14 |
5.1. | Aptaujas anketu rezultāti | 14 |
5.2. | Aptaujas anketu rezultātu apkopojums | 19 |
5.3. | Līgatnes vidusskolas skolēnu izvēlēto profesiju tops | 25 |
6. | Intervijas | 28 |
6.1. | Interviju rezultāti | 28 |
6.1.1. | 19 – 30 gadi | 28 |
6.1.2. | Vecāki par 30 gadiem | 31 |
6.2. | Rezultātu apkopojumi | 34 |
6.2.1. | Vecuma grupa no 19 līdz 30 gadiem | 34 |
6.2.2. | Vecāki par 30 gadiem | 35 |
Kopsavilkums | 38 | |
Izmantotie informācijas avoti | 39 | |
Pielikums | 40 |
Darba tēma: Līgatnes vidusskolas vecāko klašu skolēnu karjeras intereses
Salīdzinot ar mūsu vecvecākiem vai vecākiem, mūsdienās jauniešiem ir pārāk lielas karjeras izvēles iespējas, kas patiesībā rada lielas grūtības izvēlēties. Tāpēc ir svarīgi saprast kas var palīdzēt izdarīt izvēli un kā to izdarīt ātrāk un ērtāk.
Līdz ar iestāšanos Eiropas Savienībā, ir kļuvis daudz vienkāršāk doties studēt uz ārzemēm un ir pavērušās plašas iespējas iegūt izglītību un pat veidot karjeru ārzemēs. Lai izdarītu izvēli, maksimāli jāpārdomā, kas dzīvē ir svarīgi, ko katrs vēlas sasniegt un kādu darbu darīt.
Darba mērķis: Apzināt un apkopot Līgatnes vidusskolas vecāko klašu skolēnu karjeras intereses, noteikt faktorus, kas tiem palīdz un var palīdzēt izdarīt izvēli, sniegt ieteikumus.
Darba uzdevumi:
1. Apskatīt karjeras, nodarbinātības, izglītības un citu institucionālo ietvaru Latvijā.
2. Apskatīt karjeras izvēles pamatnosacījumu galvenās komponentes, lēmumu pieņemšanas nosacījumus un to, kas būtu svarīgs karjeras izvēlē.
3. Noskaidrot pieprasītākās profesijas Latvijā un salīdzināt ar Līgatnes vidusskolas skolēnu interesēm.
4. Veikt anketēšanu, noskaidrojot atbildes uz 2 galvenajiem jautājumiem: kādās jomās jaunieši vēlas strādāt un kas tiem palīdz vai var palīdzēt izdarīt izvēli.
5. Intervēt Līgatnes vidusskolas absolventus un noskaidrot, kādas ir bijušas viņu intereses pamatskolas un vidusskolas laikā, un vai viņu dzīve šobrīd ir saistīta ar tām.
6. Analizēt pētījuma rezultātus, izdarīt secinājumus.
Hipotēze: Mūsdienās jauniešiem ir grūti izvēlēties atbilstošu profesiju. …
Darbā analizētas populārākās profesijas jauniešu vidū, Līgatnes vidusskolā. Nodarbinātības un izglītības politika Latvijā. Palīdzība un ieteikumi karjeras izvēlē.
