-
Bērnu tiesību ievērošana, saņemot psihologa palīdzību skolā
Nr. | Название главы | Стр. |
1. | Psihologa pienākumi un darbība skolā | 3 |
2. | Gadījumi, kad bērni meklē palīdzību pie psihologa | 5 |
3. | Statistika par bērnu apmeklējumu psihologu | 6 |
Secinājumi | 7 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 8 |
Secinājumi:
• Skolas psihologam ir sekojošie pienākumi: Psihologs konsultē arī skolotājus un vecākus. Reizēm psihologs dod aizpildīt kādas anketas, lai noskaidrotu, kādas ir attiecības un atmosfēra klasē. Psihologs neatstāsta ne skolotājiem, ne vecākiem vai citiem skolēniem sarunu ar bērnu; sarunā iegūtā informācija paliek konfidenciāla, izņemot gadījumus, ja kļūst zināms, ka pats bērns vai kāds cits ir apdraudēts.
• Katra bērnu vecumposma, gan sākumskolas, gan pusaudžu vecuma bērniem ir raksturīgas viņu vecumposmam psiholoģiskas problēmas, piemēram saskarsmes ziņā sākumskolas vecuma bērniem, pusaudžiem uz viņu psiholoģiskam problēmām ietekme ari notiekošie fizioloģiskie procesi.
• Viena Rīgas skolā 2008.gadā, 26 augusta tika veikt pētījums par to cik bērnu meklē palīdzību pie skolas psihologa. Pētījuma rezultātos atklājas ka tikai 1% bērnu meklē palīdzību pie skolas psihologa. 71% vēršas pie draugiem un vecākiem.9 % neveršas ne pie viena. Ļoti zems raditājs,tikai viens procents bērnu veršas pec palīdzibas un kaut kādiem ieteikumiem pie psihologa. Pozitivs radītajs ir tas ka 71 % bernu aprunajas ar vecākiem par savam problēmam un uzticas draugiem.
…
1. Psihologa pienākumi un darbība skolā Būtiski ir zināt, ka psihologs nav mediķis un neizraksta zāles, jo skolēni dažkārt jauc psihologu un psihiatru. Psiholoģiskā konsultēšana nav viegla, jo katram cilvēkam, arī skolēnam, nav viegli pārdzīvot emocionāli sāpīgu pieredzi vai mainīt savus ieradumus. Bez komentāriem skaidrs, ka psihologam ir jāievēro profesionālās ētikas kodekss, kas liek nodrošināt klientam konfidencialitāti. To nosaka Latvijas Skolu psihologu asociācija. Skolu psihologs (izglītības psihologs) - strādā skolā. Daugavpili 3.vidusskola skolēni tika apjautāti par psihologa darbību skolā un ar ko viņiem asociējas psihologs. Kā arī kādos gadījumos var griezties pie viņa pēc palīdzības. Skolēni izklāstīja kādas asociācijas viņiem veidojas par skolas psihologu. Pēc skolēnu domam skolas psihologs: 1.Mēģina izpalīdzēt bērniem 2.Palīdz bērniem, skolotājiem morāli 3.Palīdz bērniem, kuriem neklājas labi, mēģina uzzināt attiecības klasē un tās uzlabot 4.Dod aizpildīt anketas 5.Psihologam var uzticēties, ja noticis kaut kas, ko negribas stāstīt vecākiem, bet ir vajadzīgs padoms. 6.Palīdz skolēniem justies labāk morāli, uzklausot to problēmas 7.Palīdz bērnam, un visu, ko bērns pateicis, nostučī skolotājam 8.Mēģina palīdzēt skolēniem apzināties un risināt savas problēmas
Darbā ir gramatikas kļūdas.