Biškopībā var būt pārstāvētas gan mājsaimniecības, gan uzņēmumu vai firmu tirgus sadaļas, mājsaimniecības pārstāv mazās biškopju saimniecības, kurās produkcijas ražošana nav primārais saimniecības uzdevums, uzņēmumus pārstāv lielās saimniecības un pārstrādes uzņēmumi, kuros biškopības produktu ieguve un pārstrāde ir galvenais uzdevums un peļņas avots.
Tirgus formas un grupas ir iespējams grupēt dažādi: pēc dalībnieku skaita, lieluma, arī pēc piedāvājuma un pieprasījuma attiecību samēra. Pēc konkurences lieluma izšķir divas tirgus formas: pilnīgas konkurences un nepilnīgas konkurences tirgus.
Biškopības nozarē tāpat kā visā lauksaimniecībā ir raksturīgs pilnīgas konkurences tirgus. Pilnīgas konkurences tirgu raksturo
1) ievērojams skaits pārdevēju un pircēju (sevišķi attiecās uz medus tirgu).
2) tirgus dalībniekiem nav citas alternatīvas, kā piemēroties tirgus cenai.
3) šajā tirgū tiek pārdotas viendabīgas preces. Viena pārdevēja attiecīgā prece ir identiska otra pārdevēja attiecīgai precei. Tas ir starpprodukcijas tirgus.
4) Tirgus ir atvērts un pārredzams: gan cenas, gan preču klāsts, gan to kvalitāte, gan dalībnieku skaits, gan ražotāji, gan patērētāji ir informēti par tirgus stāvokli, tāpēc viņi iegādāsies preces par viszemāko cenu.
5) Pircējs cenšas maksimizēt kopīgo derīgumu, bet pārdevējs vēlas maksimizēt peļņu pilnīgas konkurences tirgus ietvaros.
…
