-
Sociālo pētījumu metodes
Fokusgrupu intervijas.
Fokusgrupu intervija ir tā, kad pētnieks strādā ar daudziem cilvēkiem reizē nevis kā tas ir pieņemts tikai ar vienu. Sākotnēji fokusgrupu intervijas bija izmantotas galvenokārt tirdzniecības un politikas pētījumos. Šobrīd šāda grupu intervija kļūs aizvien populārāka sociālajos pētījumos.
”Fokusgrupas veido 6 līdz 12 cilvēku grupas apspriežot koordinatora izvirzītos tematus. Ideja ir, lai pētnieks varētu novērot mijiedarbību starp fokusgrupu dalībniekiem kā tie atklāj savus viedokļus, pauž savu attieksmi un meklē risinājumus problēmām.”
„Pētnieka loma grupas intervijās mainās, tas vairāk ir kā moderators vai koordinators un mazāk kā intervētājs.”
Fokusgrupas datu reģistrēšana
Parasti fokusgrupas intervijas ir diskusijas, kas tiek reģistrētas manuāli vai nu pierakstot, vai arī ierakstot kasetē. Svarīgi ir pierakstīt katra runātāja vārdu, jo tas ir noderīgi, kad notiek fokusgrupas intervijas analīze. Kvalitatīvās piezīmes, kas tiek veidotas par attieksmi un savstarpējo mijiedarbību ir noderīgs materiāls interpretējot fokusgrupas intervijas rezultātus.
Fokusgrupas priekšrocības.
„Fokusgrupa nodrošina iespēju novērot kā neliela grupa reaģē uz koordinatora izvirzītu jautājumu. Savā ziņā fokusgrupa ir kā atvērts jautājums dziļajā intervijā.”
…
Sociālo pētījumu metodes” 3.seminārs Intervija ir viens no galvenajiem datu vākšanas instrumentiem kvalitatīvajos pētījumos. Tas ir ļoti labs veids kā iepazīt cilvēka uztveri, nozīmes, situāciju definīcijas un realitātes konstrukciju. Tas ir viens no spēcīgākajiem veidiem kā mēs radām izpratni par citiem.” Dziļās intervijas Dziļā intervija ir viena no kvalitatīvās pētīšanas metodēm. „Kā kvalitatīvā pētījuma pieeja, padziļinātā intervija ir tieša saruna starp pētnieku un informatoru ar mērķi izprast informatora dzīves perspektīvas un tajā iegūto pieredzi, pašam brīvi, saviem vārdiem, izsakoties. Dziļā intervija notiek starp diviem vienlīdzīga statusa cilvēkiem.” Kvalitatīvā pētījuma pieeja -dziļā intervija lielā mērā ir saistīta ar dalībnieku novērošanu. Ir svarīgi pamanīt to kā jautājumi tiek uzdoti un kā uz tiem tiek atbildēts, intervētājam ar informatoru ir jāveido saikne. Kopumā ir trīs cieši saistīti padziļinātās intervijas veidi. Viens no pirmajiem ir • Dzīvesstāsts jeb socioloģiskā autobiogrāfija. Šāda veida intervij