Автор:
Оценка:
Опубликованно: 30.10.2013.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 3 единиц
Ссылки: Использованы
  • Конспект 'Sociālo pētījumu metodes', 1.
  • Конспект 'Sociālo pētījumu metodes', 2.
  • Конспект 'Sociālo pētījumu metodes', 3.
  • Конспект 'Sociālo pētījumu metodes', 4.
  • Конспект 'Sociālo pētījumu metodes', 5.
  • Конспект 'Sociālo pētījumu metodes', 6.
Фрагмент работы

Fokusgrupu intervijas.
Fokusgrupu intervija ir tā, kad pētnieks strādā ar daudziem cilvēkiem reizē nevis kā tas ir pieņemts tikai ar vienu. Sākotnēji fokusgrupu intervijas bija izmantotas galvenokārt tirdzniecības un politikas pētījumos. Šobrīd šāda grupu intervija kļūs aizvien populārāka sociālajos pētījumos.
”Fokusgrupas veido 6 līdz 12 cilvēku grupas apspriežot koordinatora izvirzītos tematus. Ideja ir, lai pētnieks varētu novērot mijiedarbību starp fokusgrupu dalībniekiem kā tie atklāj savus viedokļus, pauž savu attieksmi un meklē risinājumus problēmām.”
„Pētnieka loma grupas intervijās mainās, tas vairāk ir kā moderators vai koordinators un mazāk kā intervētājs.”
Fokusgrupas datu reģistrēšana
Parasti fokusgrupas intervijas ir diskusijas, kas tiek reģistrētas manuāli vai nu pierakstot, vai arī ierakstot kasetē. Svarīgi ir pierakstīt katra runātāja vārdu, jo tas ir noderīgi, kad notiek fokusgrupas intervijas analīze. Kvalitatīvās piezīmes, kas tiek veidotas par attieksmi un savstarpējo mijiedarbību ir noderīgs materiāls interpretējot fokusgrupas intervijas rezultātus.
Fokusgrupas priekšrocības.
„Fokusgrupa nodrošina iespēju novērot kā neliela grupa reaģē uz koordinatora izvirzītu jautājumu. Savā ziņā fokusgrupa ir kā atvērts jautājums dziļajā intervijā.”

Коментарий автора
Atlants