-
AS "Latvijas balzams" saimnieciskās darbības finansiālo rezultātu izvērtējums
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Bilances aktīva vertikālā un horizontālā analīze laika periodā no 2013.g. - 2014.g. | 4 |
2. | Bilances pasīva vertikālā un horizontālā analīze laika periodā no 2013.g. - 2014.g. | 6 |
3. | Likviditātes rādītāju analīze laika periodā no 2013.g. - 2014.g. | 8 |
4. | Maksātspējas rādītāju analīze laika periodā no 2013.g. - 2014.g. | 9 |
5. | Aprites koeficientu analīze laika periodā no 2013.g. - 2014.g. | 10 |
6. | Rentabilitātes rādītāju analīze laika periodā 2013.g. - 2014.g. | 12 |
7. | Aktīvu novērtēšana par 2014. gadu | 14 |
8. | Kapitāla novērtēšana par 2014. gadu | 16 |
9. | Bankrota prognozēšana, pamatojoties uz 2014. gada saimnieciskās darbības rezultātiem | 17 |
Kopsavilkums | 18 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 19 |
Kopsavilkums
Varētu teikt, ka 2014. gads A/S “Latvijas Balzams” saimnieciskai darbībai ir bijis samērā sekmīgs, uzņēmums ir spējis palielināt savas darbības efektivitāti, kā rezultātā palielinājās pašu kapitāla īpatsvars bilancē. Salīdzinot ar 2013. gadu, uzņēmuma neto apgrozījums 2014. gadā palielinājās par 2 683 431 EUR jeb 3,8 %. A/S “Latvijas Balzams” neto peļņa 2014. gadā palielinājās par 1 543 492 EUR jeb par 24 %, salīdzinot ar 2013. gadu. 2014. gadā ir uzlabojusies arī sabiedrības pašu kapitāla un aktīvu atdeve, pašu kapitāla atdeve sastāda 10,6 % un aktīvu atdeve sastāda 6 %. Sabiedrība kontrolē arī savu likviditātes risku, 2014. gadā apgrozāmie līdzekļi pārsniedza īstermiņa saistības par 33 096 107 EUR un 2013. gadā par 28 807 572 EUR. A/S “Latvijas Balzams” darbību var novērtēt kā stabilu, jo tiek uzraudzīta ārējo parādu attiecība pret pašu kapitālu, gan pārskata gadā, gan 2013. gadā šī attiecība ir normas robežās. Uzņēmumā ir vērojama pozitīva tendence pašu kapitāla attiecībai pret kopējo aktīvu summas palielināšanos, 2014. gadā līdz 64 % un 2013. gadā līdz 59 %.
…
A/S “Latvijas balzams” ir vadošais alkoholisko dzērienu ražotājs Baltijas valstīs, kas ražo vairāk nekā 100 dažādu nosaukumu dzērienus, vairākos no tiem uzņēmums ir izteikts tirgus līderis Latvijā. Uzņēmums izvirza vairākās prioritātes savā darbībā: • Atbalsta iniciatīvas, kas ir vērstas uz ēnu ekonomikas alkohola nozarē īpatsvara samazināšanu valstī; • Sadarbojas ar kontrolējošām valsts institūcijām; • Veicina Latvijas eksportspēju, piedāvājot augstās kvalitātes produktus; • Atbalsta atbildīgas un ilgtspējīgas uzņēmējdarbības prakses attīstību un stiprināšanu Latvijā.
