-
Rotaļu un spēļu izmantošana mācību stundās
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Rotaļu un spēļu izmantošana personības spējas attīstošo mācību priekšmetu grupā | 5 |
1.1. | Rotaļas un spēles mūzikas mācību priekšmeta apguvē | 5 |
1.2. | Rotaļas un spēles fiziskās audzināšanas mācību priekšmetu apguvē | 7 |
1.3. | Rotaļas un spēles vizuālās mākslas mācību priekšmeta apguvē | 8 |
2. | Rotaļu un spēļu izmantošana valodas mācību priekšmetu grupā un folklorā | 10 |
2.1. | Rotaļas un spēles valodas un folkloras mācību priekšmetu apguvē | 10 |
2.2. | Rotaļas un spēles matemātikas mācību priekšmeta apguvē | 12 |
3. | Rotaļu un spēļu izmantošana dabaszinību mācību priekšmetu grupā | 14 |
4. | Rotaļu un spēļu izmantošana sociālo zinību mācību priekšmetu grupā | 15 |
Izmantotā literatūra | 17 | |
Pielikumi | 18 |
ROTAĻU UN SPĒĻU IZMANTOŠANA PERSONĪBAS SPĒJAS ATTĪSTOŠO MĀCĪBU PRIEKŠMETU GRUPĀ
Personības spēju attīstošo mācību priekšmetu grupā tiek iekļauta mūzika, fiziskā audzināšana un vizuālā māksla. Jaunāko klašu skolēniem piemīt tieksme izteikt sevi, parādīt aktivitāti konkrētā darbībā. Uzkrājot zināšanas par apkārtējo pasauli, paplašinot priekšstatus ar īstenības tikumiski estētiskajām vērtībām, iepazīstot pasauli ar mākslas palīdzību, bērns cenšas atspoguļot iegūtos iespaidus savā jaunradē dažādos mākslas veidos. Tā sākumskolas skolēns pauž savu attieksmi pret īstenību. Aktivitāte mākslinieciskajā jaunradē sekmē skolēna humānas, vispusīgas personības attīstību. Šīs grupas mācību priekšmetu saturs nodrošina skolēnu vispārējo, speciālo un praktisko spēju attīstīšanu. Tas orientēts uz skolēnu praktisko darbošanos, kuras pamatā ir zināšanas, prasmes un iemaņas. Ir nepieciešama saikne starp emocionālo un intelektuālo, garīgo un fizisko, radošo spēju attīstību. Šīs saiknes attīstīšanai viens no paņēmieniem ir rotaļu un spēļu izmantošana mācību stundās, tādējādi arī atraisot viņā radošās spējas un šo spēju izmantošanu praktiskajā darbībā.
Personības spēju attīstošie mācību priekšmetu mācību saturs sekmē sava „Es” apzināšanos, patstāvību, neatlaidību un mērķtiecību. Šīs grupas mācību priekšmetu saturs orientēts uz skolēna praktisko darbošanos, kuras pamatā ir zināšanas, prasmes un iemaņas. Ir nepieciešama saikne starp intelektuālo un emocionālo, garīgo un fizisko, radošo spēju attīstību. Šīs grupas mācību priekšmetu mācību saturs īpaši bagātina skolēna jūtu pasauli, atraisa viņa radošās spējas. Šīs grupas mācību priekšmetu mācību stundās tiek veidota cilvēciskās saskarsmes māka, kā arī skolēna radošo spēju attīstība un personības pilnveide.
…
Darbs izmantojams augstāko mācību iestāžu studentiem, galvenokārt, pedagoģijas vai psiholoģijas fakultātēs. Darbā ievērotas pieņemtās prasības- ir ievads, saturs, nobeigums, izmantotā literatūra u.t.t. Ir ari 8 lpp pielikums.
