-
Vēstījumu un vāku salīdzinājums žurnālu "Lilit" un "Лилит" versijās
Реферат10 Дизайн, архитектура, История, культура, Журналистика
Secinājumi
1. Sakarā ar to, ka žurnāls „ЛИЛИТ” tiek pārdots arī Lietuvā un Igaunijā, vidējā viena numura auditorija ir par 5 000 lielāka nekā žurnālam „Lilit”. Kopējā sešu mēnešu auditorija „Lilit” sasniedz 103 000 jeb 5,9% lasītāju. Taču „ЛИЛИТ” kopējā sešu mēnešu auditorija sasniedz 126 000 jeb 7,2% lasītāju. Arī tirāža ir par 6 000 lielāka nekā „Lilit”.
2. Žurnāla „Lilit” mērķauditorija ir sieviete vecumā no 30 – 50 gadiem, taču lielākā daļa žurnāla „Lilit” lasītāju ir vecumā no 20 līdz 29 gadiem. Taču žurnālā „ЛИЛИТ” lielākā daļa lasītāju ir žurnāla noteiktajā mērķauditorijā – vecumā no 40 līdz 49 gadiem. Starp „ЛИЛИТ” žurnāla lasītājiem ir par 3% vairāk lasītāju – vīriešu, nekā „Lilit”.
3. Kopumā var secināt, ka gan latviešu, gan krievu „Lilit” lasītāja tiek pozicionēta, kā sieviete, kas nebaidās dzīvot: eksperimentēt, mesties piedzīvojumos, uzvarēt un kļūdīties. Viņa nebaidās būt bezrūpīga, pakļāvīga. Sieviete, kuras pasaule neaprobežojas tikai ar citu vēlmēm, tā ir sieviete, kas mīl sevi, nežēlo laiku un līdzekļus, lai sev izpatiktu.
4. Atšķirība, ko uzreiz var pamanīt ir tā, ka abām žurnāla versijām uz vāka ir atšķirīgs modeļu tuvplāns. Krievu versijā modele ir redzama līdz viduklim, bet latviešu – redzama tikai seja un pleci.
5. Latviešu „Lilit” vēstījumi vērš uzmanību vairāk par sievietes izaugsmes iespējām, piedāvājot stāstus par leģendārām personām un viņu dzīves ceļu, taču krievu versijas žurnāla vēstījumi akcentu liek uz sieviešu un vīriešu savstarpējām attiecībām un veselību.
…
Līdz šim Lilitas vārds saistījās ar augstas kvalitātes glancētiem žurnāliem, kas iekarojuši vadošās pozīcijas Latvijas mediju tirgū, kā arī citās Baltijas valstīs. Šodien Aģentūras Lilita piedāvāto pakalpojumu klāsts ir daudz plašāks, tajā ietilpst ne tikai reklāmas izvietošana žurnālos, bet plašs mārketinga risinājumu loks, sākot ar korporatīviem izdevumiem un beidzot ar digitālo komunikāciju. Galvenais, kas izceļ Lilitas piedāvājumu, ir augstā izpratne par patērētāju, tā vēlmēm un interesēm, kas, savukārt, ļauj tiem piedāvāt visaugstākās kvalitātes saturu komplektā ar izcili efektīviem mārketinga risinājumiem. Mūsdienu vidē, kad arvien ciešāk saplūst visdažādākie mediju veidi, bet patērētāju auditorija segmentējas pēc to dzīvesveida un vērtībām nevis pēc demogrāfiskiem rādītājiem, visaugstāko atdevi nodrošina precīza mārketinga un kvalitatīva satura balansēta kombinācija. Žurnāls ir medijs, ko lasītāji izvēlas un lieto apzināti, pretim saņemot plašu emociju gammu – lasītāji aizrautīgi smejas, raud un jūt līdzi, iegrimst sapņos. Reklāma žurnālos iesaka, nevis uzbāžas, papildina saturu, nevis traucē, tā priecē acis un rosina veidot dzīvi skaistāku. Žurnāls „Lilit“ ir kvalitatīvā drukā, ar ekskluzīvām zvaigžņu intervijām un patiesiem mīlas un veiksmes stāstiem. Žurnāls apvieno redakcijas oriģinālo pieredzi ar jaunāko pasaules pieredzi izdevējdarbības jomā. Darba autore vēlas noskaidrot vai starp divām – krievu un latviešu žurnāla „Lilit” versijām pastāv atšķirības vēstījuma saturā. Pareizs vēstījuma formulējums un pareiza tā nodošanas līdzekļu atlase nosaka, vai lasītājs to vēlēsies lasīt, tāpēc savā darbā autore pievērš uzmanību mērķauditorijas atšķirībām, rakstu saturiskajām atšķirībām, kā arī centās atrast kopīgo abās versijās.Latviešu izdevums tiek pirkts vairāk nekā krievu versijā: latviešu 21 000 un krievu 15 000.