Автор:
Оценка:
Опубликованно: 16.01.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: 4 единиц
Ссылки: Не использованы
  • Эссе 'Renē Dekarta filosofiskā šaubu principa - "Domāju, tātad esmu” - interpretācija ', 1.
  • Эссе 'Renē Dekarta filosofiskā šaubu principa - "Domāju, tātad esmu” - interpretācija ', 2.
  • Эссе 'Renē Dekarta filosofiskā šaubu principa - "Domāju, tātad esmu” - interpretācija ', 3.
  • Эссе 'Renē Dekarta filosofiskā šaubu principa - "Domāju, tātad esmu” - interpretācija ', 4.
  • Эссе 'Renē Dekarta filosofiskā šaubu principa - "Domāju, tātad esmu” - interpretācija ', 5.
  • Эссе 'Renē Dekarta filosofiskā šaubu principa - "Domāju, tātad esmu” - interpretācija ', 6.
  • Эссе 'Renē Dekarta filosofiskā šaubu principa - "Domāju, tātad esmu” - interpretācija ', 7.
Фрагмент работы

Jau Renesanses laika filozofijā parādījās doma, ka zinātnei un reliģijai ejami dažādi ceļi. Šīs domas attīstību ļoti veicināja 16.-17.gs. sasniegumi matemātikā, astronomijā, fizikā un ķīmijā. Pamazām iezīmējās jauns laikmets filozofijā – tā sauktā Jauno laiku filozofija. Tā meklēja veidu būt patstāvīgai un balstīties prāta spējās, pieredzē un dzīves realitātē, kā arī izvirzīja jaunus mērķus - precizēt filozofisko pasaules uzskatu un izmainīt filozofēšanas principus un metodes. Bija vajadzīga filozofija, kas dotu iespēju apkopot vienā sistēmā daudzās zinātnes nozaru atziņas - gūtas vērojumu, pieredzes un speciāli veiktu eksperimentu rezultātā -, turklāt dotu iespēju novērtēt atzinumu ticamību, atšķirot zinātni no šarlatānisma. Šādu jaunu izziņas metožu izstrādātāji bija Frensiss Bēkons, empīriskā izziņas virziena sācējs, un Renē Dekarts, racionālistiskās izziņas virziena aizsācējs.…

Коментарий автора
Atlants