-
Radiostacijas "Radio Tev" un televīzijas kanāla "Rīga TV24" vizuālās komunikācijas sociālajā tīklā "Facebook" salīdzinājums
2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | VIZUĀLĀ KOMUNIKĀCIJA, TĀS LIETOJUMS MEDIJOS | 5 |
1.1. | Vizuālās komunikācijas elementi | 5 |
1.2. | Mediji, to jēdziens un raksturojums | 8 |
1.3. | Mediju vizuālās komunikācijas loma sociālajos tīklos | 11 |
2. | MEDIJU RADIO TEV UN RĪGA TV24 DARBĪBAS raksturojums | 14 |
2.1. | Radiostacijas Radio TEV raksturojums un darbības analīze sociālajos tīklos | 14 |
2.2. | Televīzijas kanāla Rīga TV24 raksturojums un darbības analīze sociālajos tīklos | 15 |
3. | MEDIJU RADIO TEV UN RĪGA TV24 VIZUĀLĀ KOMUNIKĀCIJA SOCIĀLAJĀ TĪKLĀ FACEBOOK | 17 |
3.1. | Radio TEV un Rīga TV24 vizuālās komunikācijas elementi sociālajā tīklā Facebook | 17 |
3.2. | Mediju lietotāju viedoklis par Radio TEV un Rīga TV24 vizuālo komunikāciju sociālajā tīklā Facebook | 19 |
3.3. | Radio TEV un Rīga TV24 vizuālās komunikācijas sociālajā tīklā Facebook salīdzinājums un pilnveidošanas iespējas | 25 |
Secinājumi | 27 | |
Priekšlikumi | 28 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 29 | |
Pielikumi | 30 |
SECINĀJUMI
1. Studiju darba izvirzītajā jautājumā par atšķirībām medija Radio TEV un Rīga TV24 vizuālajā komunikācijā pētījuma gaitā tika apstiprinātas būtiskas atšķirības vizuālās komunikācijas elementu izmantošanas biežumā un elementu īpašībās starp abiem medijiem;
2. Radiostacija Radio TEV savā vizuālajā komunikācija sociālajā tīklā Facebook visbiežāk veido vizuālos materiālus gaišos krāsu toņos un gandrīz katrā otrajā materiālā dominē pelēkā krāsa, kas rada noteiktu asociāciju ar mediju;
3. Radiostacija Radio TEV savā vizuālajā komunikācija sociālajā tīklā Facebook veido vizuālos materiālus, kuros visbiežāk teksta lielums ir vidēja izmēra, kas ļauj viegli uztver informāciju, tajā pašā laikā uztver arī pārējos dizaina elementus;
4. Televīzijas kanāls Rīga TV24 savā vizuālajā komunikācijā sociālajā tīklā Facebook visbiežāk veido vizuālos materiālus tumšos un spilgtos krāsas toņos, kas piesaista auditorijas uzmanību, tomēr tajā pašā laikā arī rada nelielu nomāktības izjūtu;
5. Televīzijas kanāls Rīga TV24 galvenokārt neizmanto tekstu kā vizuālu elementu savos vizuālajos materiālos, kas rada neinformētības izjūtu sākotnēji apskatot vizuālo materiālu;
6. Mediju un sociālo tīklu lietotāji uzskata, ka mediji vizuālo komunikāciju varētu uzlabot, ja vizuālajos materiālos tiktu izmantoti īsti teksta fragmenti, kā arī spilgti krāsu toņi;
7. Lielākoties mediji, veidojot vizuālu materiālu, izmanto tikai dažus vizuālās komunikācijas elementus viena vizuālā materiāla ietvaros.
…
Komunikācija ikdienā notiek nepārtraukti. Mūsdienās cilvēki komunicē ne tikai klātienē, bet arī ar tehnoloģiju palīdzību. Klātesamība ļauj cilvēkam gan redzēt, gan dzirdēt savu sarunas biedru, līdz ar to ir iespēja uztver sacīto kvalitatīvāk, tūlītēji. Rakstot ziņu vai, piemēram, veicot video zvanu, komunikācija starp diviem vai vairāk cilvēkiem var būt traucēta, tikai daļēji uztverama un bieži vien pārprotama. Šī iemesla dēļ, komunicējot virtuālajā vidē, nepieciešams veidot tāda veida ziņas, kuru galvenais vēstījums ir tiešs, pārskatāms un ieinteresējošs. Šāda veida komunikācija ir neatņemama arī mediju ikdienas sastāvdaļa un vajadzība. Pamatojoties uz temata aktualitāti, studiju darba mērķis ir izpētīt un salīdzināt radiostacijas Radio TEV un televīzijas kanāla Rīga TV24 vizuālo komunikāciju sociālajā tīklā Facebook.
