-
Mācību plāna jēdziens un vēsturiskā izcelsme
2011–2015 гг.
Palīglīdzekļi. Norādīts, kam jāpievērš pastiprināta uzmanība, lai tiktu realizēti mērķi un uzlabojumi (Sorosa fonds- Latvija programma „Pārmaiņas izglītībā”, 1997)
Jāpievērš uzmanība, ka ir daudzas skolas, metodikas ir izveidojušās balstoties uz filozofiskām atziņām, piem.pirmā valdorfskola radās „Valdorf-Astoria” ( no šejienes – skolas un pedagoģijas nosaukums) pārvaldnieks Emīls Molts (1876 – 1936), iepazinies ar R.Šteinera vadītajām mācībām Dornahā, uzaicināja viņu nodibināt skolu rūpnīcas strādnieku bērniem skolu, kura balstītos uz jauno garazinātni – antropozofiju.Antropozofija ir reliģiskas filozofijas sistēma, kuras uzdevums ir dot cilvēkam iespēju attīstīties kā vienam veselumam, un tā uzsver, cik svarīgi ir atmodināt garīgo dzīvi, vingrinot prātu, pacelties pāri materiālajām lietām. Antropozofi uzskata, ka viena no garīgās attīstības atslēgām ir spēja uztvert mākslu un ka mūzikai un krasam piemīt ārstnieciskas īpašības. Drīz vien šāda tipa skolas parādījās arī citās Vācijas vietās. Šobrīd Vācijā ir ap 150 valdorfskolām, bet visā pasaulē – vairāk nekā 600. …
Mācību plāna jēdziens un vēsturiskā izcelsme. Izglītības mērķi un to saikne ar mācību plānu. Pamatprasības mūsdienu mācību stundai ir izrisināmas no 1. Latvijas izglītības koncepcijas pamatnostādnēm: 1.1. Mērķa un pamatuzdevumiem, 1.2. Galvenajiem principiem, 1.3. Izglītības satura struktūras, 1.4. Izglītības satura īstenošanas līmeņiem; 2. Izglītības standartiem. Standartu, programmu un mācību līdzekļu autori jau no 1989. gada, iezīmējot eksaktā cikla mācību priekšmetu, to vidū arī bioloģijas, saturu, mēģina noformulēt jautājumu – ko mācīt? Vienlaicīgi rodas arī jautājums – kā mācīt? Uz pirmo jautājumu ko mācīt? Šobrīd atbildi sniedz mācību priekšmetu standarti, bet kā mācīt un kādā secībā to darīt? – par to informē attiecīgās programmas, balstoties uz didaktikas un metodikas zinātniskajiem principiem (Praulīte, 2008).
