-
Sociālā riska ģimeņu loma bērnu sociālajās problēmās Gaiķu pagastā
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Teorētiskā analīze | 5 |
1.1. | Sociālā riska ģimene un sociālās problēmas | 5 |
1.2. | Faktori, kas ietekmē bērna attīstību | 9 |
1.2.1. | Ģimene | 9 |
1.2.1.1. | Nabadzība | 10 |
1.2.2. | Sociālā vide (Skola) | 11 |
1.3. | Situācija Gaiķu pagastā | 12 |
1.4. | Pārskats par līdz šim veiktajiem pētījumiem | 13 |
2. | Praktiskā daļa | 15 |
2.1. | Metodoloģija | 15 |
2.2. | Materiāla apraksts | 16 |
2.3. | Rezultātu analīze | 17 |
2.3.1. | Sociālā riska bērni Gaiķu pamatskolā | 17 |
2.3.2. | Ģimenes ietekme uz bērna attīstību un attieksmi pret skolu | 18 |
2.3.3. | Sekas, ko rada negatīva attieksme pret skolu | 19 |
2.3.4. | Sociālā riska ģimeņu sociālās problēmas | 20 |
2.3.5. | Bērnu sociālās problēmas skolā un ģimenē | 21 |
Secinājumi | 23 | |
Anotācija | 25 | |
Izmantotā literatūra | 26 |
Savam kursa darbam izvēlējos tēmu – ”Sociālā riska ģimeņu loma bērnu sociālajās problēmās Gaiķu pagastā.” Šo tēmu izvēlējos tādēļ, ka tā ir aktuāla problēma Latvijā, daudz bērnu aug sociālā riska ģimenēs, kuru problēmas ir dažādas. Maznodrošināto, riska, trūcīgo un nelabvēlīgo ģimeņu skaists pieaug. Šī problēma vairāk ir aktuāla lauku rajonos, jo vecāki sāk lietot alkoholiskos dzērienus, nerūpējas par saviem bērniem un viņiem nav darba. Tas kavē bērna izaugsmi, lielā mērā attieksmi pret skolu un izglītības apguvi.
Pēdējo piecu gadu laikā uzmanība pastiprināti tiek pievērsta bērniem no sociālā riska ģimenēm, jo arvien vairāk rodas nelabvēlīgu ģimeņu un secīgi arī tajās augošo bērnu nekļūst mazāk. “Bērni - mūsu nākotne”, bet par nākotni jārūpējas jau šodien, jo bērni, kas nāk no nelabvēlīgām ģimenēm, bieži ar izkropļotu vērtību sistēmu un dzīves uztveri.
Ģimenes finansiālais stāvoklis, nelabvēlīgie dzīves apstākļi, vecāku bezrūpīgā attieksme pret saviem bērniem, ietekmē bērna attīstību. Liela nozīme ir sociālajai videi, kurā bērns aug un attīstās. Nelabvēlīgā vide veicina bērna attieksmi pret skolu, mācībām un dzīvi kopumā. Bērnam trūkst motivācija, interese un mērķis, lai ietu uz skolu, kā arī kauna sajūta, ka nav tik labi apģērbts kā citi vienaudži.
Šādu sociālā riska ģimeņu bērnu pieaugums apdraud sabiedrību kopumā, tās labklājību un drošību. Šiem bērniem nākotnē netiek nodrošināta iespēja konkurēt darba tirgū. Tādēļ uzskatu, ka šī problēma ir jāpēta un jārada risinājumi.…
Kursa darbs par sociālā riska bērniem, intervijas, analize
