Автор:
Оценка:
Опубликованно: 17.02.2011.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Zinātnisko pētījumu metodoloģija - eksāmena jautājumi', 1.
  • Конспект 'Zinātnisko pētījumu metodoloģija - eksāmena jautājumi', 2.
  • Конспект 'Zinātnisko pētījumu metodoloģija - eksāmena jautājumi', 3.
  • Конспект 'Zinātnisko pētījumu metodoloģija - eksāmena jautājumi', 4.
  • Конспект 'Zinātnisko pētījumu metodoloģija - eksāmena jautājumi', 5.
Фрагмент работы

1.Kādas ir tīri kvalitatīva un kvantitatīva pētījuma nozīmes?
Kvalitatīva pētījuma pazīmes: nepretendē uz sakarību vai cēloņsakarību pierādīšanu. Tam ir citi mērķi: mēģināt aptvert pētāmo parādību iekšējo būtību un struktūru, analizējot cilvēku teikto un viņu darbību; izskaidrot identificēto parādību jēgu, rūpīgi tās aprakstīt un sistematizēt; skaidrojošā veidā attēlot izdalītā strīdīgā jautājuma vai problēmas būtību, nozīmi. Kvalitatīvs pētījums var būt teorētisks un empīrisks. Empīriski kvalitatīvajā pētījumā mainīgo lielumu mērījumi var notikt nominālajā skalā. Jebkuršs pētījums vispirms balstās uz iepriekšējo attiecīgās jomas pētījuma analīzi. Iepriekšējo pētījumu teorētiskā analīze ir kvalitatīvs process. Kvantitatīva pētījuma pazīmes: parasti tie ir empīriski. Vismaz viena pētāmā pazīme šajā pētījumā ir mērīta kvantitatīvajā skalā (pētījuma dalībnieka pazīmes izteiktību raksturo noteikts skaitlis). Ja tiek veikta 2 grupu salīdzināšana pēc kvalitatīvas skalas datiem (ja to paredz hipotēze), tad pētījums vairs nav tīri kvalitatīvs, bet ir kvalitatīvi kvantitatīvs.

2.Kādās mērījumu skalās var mērīt mainīgos lielumus?
Nominālā (nosaukumu, kategoriju) skala
Kārtas skala (rangu)
Intervālu skala
Proporcionālā (attiecību) skala…

Коментарий автора
Atlants