Автор:
Оценка:
Опубликованно: 15.02.2019.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Ievads ekonomikas teorijā', 1.
  • Конспект 'Ievads ekonomikas teorijā', 2.
  • Конспект 'Ievads ekonomikas teorijā', 3.
  • Конспект 'Ievads ekonomikas teorijā', 4.
  • Конспект 'Ievads ekonomikas teorijā', 5.
  • Конспект 'Ievads ekonomikas teorijā', 6.
  • Конспект 'Ievads ekonomikas teorijā', 7.
  • Конспект 'Ievads ekonomikas teorijā', 8.
  • Конспект 'Ievads ekonomikas teorijā', 9.
  • Конспект 'Ievads ekonomikas teorijā', 10.
  • Конспект 'Ievads ekonomikas teorijā', 11.
  • Конспект 'Ievads ekonomikas teorijā', 12.
  • Конспект 'Ievads ekonomikas teorijā', 13.
  • Конспект 'Ievads ekonomikas teorijā', 14.
  • Конспект 'Ievads ekonomikas teorijā', 15.
  • Конспект 'Ievads ekonomikas teorijā', 16.
Фрагмент работы

Cenu konkurences darbības mehānisms: ražotājfirma nosaka savām precēm cenu, kas ir zemāka par tirgus cenu.
Konkurenti, kuriem nav iespējas samazināt pašizmaksu, nevar noturēties tirgū un aiziet no tā vai sāk pielietot agresiju.
Situācijā, kad konkurentu spēki ir vienlīdzīgi, biežāk izmanto manevrēšanu ar cenām. Šīs politikas pamatā ir dažādu atlaižu piedāvāšana patērētājiem; slepena preču cenu pazemināšana zem pašizmaksas (dempings); vienādas cenas noteikšana dažādas kvalitātes precēm; dažādas kvalitātes preču cenas tuvināšana. Rezultātā ieguvējs ir pircējs!

Ārpuscenu konkurence
Ārpuscenu konkurences gadījumā preces vai pakalpojuma cenai ir maza nozīme. Pirmajā vietā tiek izvirzītas preču īpatnības, unikalitāte, drošums un kvalitāte - šie faktori, nevis cenu pazemināšana, ļauj piesaistīt jaunus patērētājus un uzlabot uzņēmuma konkurētspēju. Izvēloties pareizu cenu veidošanās politiku un cenu veidošanas metodes, uzņēmums var sasniegt daudz labākus rezultātus.
Ārpuscenu konkurencē uzņēmuma potenciālās iespējas ir virzītas noteiktu uzdevumu veikšanai un tām nav graujoša cenu kara rakstura.

Atlants