-
Apgrozāmie līdzekļi un apgrozāmais kapitāls uzņēmējdarbībā
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 4 | |
1. | Analītiskā daļa | 6 |
1.1. | Apgrozāmie līdzekļi | 6 |
1.1.1. | Apgrozāmo līdzekļu būtība | 6 |
1.1.2. | Apgrozāmo līdzekļu klasifikācija | 7 |
1.1.2.1. | Krājumi | 10 |
1.1.2.1.1. | Krājumu veidi | 10 |
1.1.2.1.2. | Piegādes optimālais lielums | 12 |
1.1.3. | Apgrozāmo līdzekļu aprite | 15 |
1.1.3.1. | Krājumu aprites koeficients | 16 |
1.1.3.2. | Apgrozāmo līdzekļu izmantošanas rādītāji | 17 |
1.2. | Apgrozāmo līdzekļu likviditāte | 19 |
1.3. | Apgrozāmais kapitāls | 20 |
2. | Aprēķinu daļa | 23 |
2.1. | Uzņēmuma raksturojums un finanšu dati | 23 |
2.2. | Krājumu aprites rādītāju aprēķins | 29 |
2.3. | Apgrozāmo līdzekļu izmantošanas rādītāju aprēķins | 31 |
2.4. | Finanšu risks | 34 |
2.5. | Likviditātes rādītāju aprēķins | 34 |
2.6. | Apgrozāmā kapitāla aprēķins | 36 |
Nobeigums | 37 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 38 |
Uzņēmuma veiksmīgi pastāvēšanai ir nepieciešami noteikti finansu līdzekļi un arī zināmi materiāli resursi. Visu uzņēmuma kapiteļu var iedalīt līdzekļos un līdzekļu avotos. Nozīmīga daļa ir apgrozāmie līdzekļi, kas sastāda lielu uzņēmuma bilances daļu un ir tās aktīvākā daļa. Apgrozāmie līdzekļi ir resursi, kas uzņēmumam ir, lai veiktu ikdienas darījumus un nodrošinātu produktu ražošanas un pakalpojumu sniegšanas nepārtrauktību.
Apgrozāmos līdzekļus veido krājumi, kas ir dažādas izejvielas un pamatmateriāli, debitori, kuros iekļauj pircēju un pasūtītāju parādus, kā arī uzkrātos ieņēmumus, dažādi īstermiņa finanšu ieguldījumi un arī apgrozāmo līdzekļu daļu veido brīvie uzņēmuma naudas līdzekļi, kurus var izmantot dažādiem mērķiem.
Savukārt apgrozāmais kapitāls, kas ir starpība starp apgrozāmajiem līdzekļiem un uzņēmuma īstermiņa saistībām, liecina par uzņēmuma spēju apmaksāt savus maksājumus un saistības un tas ir viens no svarīgākajiem uzņēmuma ilglaicīgas pastāvēšanas un peļņas gūšanas nosacījumiem.
Darba galvenais mērķis ir izprast un izanalizēt kā uzņēmumā darbojas apgrozāmie līdzekļi un kādu lomu tie spēlē uzņēmuma pastāvēšanā Latvijas tirgū.…
