Автор:
Оценка:
Опубликованно: 02.12.2005.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 16 единиц
Ссылки: Использованы
  • Реферат 'Darbs ar nestandarta bērnu skolā', 1.
  • Реферат 'Darbs ar nestandarta bērnu skolā', 2.
  • Реферат 'Darbs ar nestandarta bērnu skolā', 3.
  • Реферат 'Darbs ar nestandarta bērnu skolā', 4.
  • Реферат 'Darbs ar nestandarta bērnu skolā', 5.
  • Реферат 'Darbs ar nestandarta bērnu skolā', 6.
  • Реферат 'Darbs ar nestandarta bērnu skolā', 7.
  • Реферат 'Darbs ar nestandarta bērnu skolā', 8.
  • Реферат 'Darbs ar nestandarta bērnu skolā', 9.
  • Реферат 'Darbs ar nestandarta bērnu skolā', 10.
  • Реферат 'Darbs ar nestandarta bērnu skolā', 11.
  • Реферат 'Darbs ar nestandarta bērnu skolā', 12.
  • Реферат 'Darbs ar nestandarta bērnu skolā', 13.
  • Реферат 'Darbs ar nestandarta bērnu skolā', 14.
  • Реферат 'Darbs ar nestandarta bērnu skolā', 15.
  • Реферат 'Darbs ar nestandarta bērnu skolā', 16.
  • Реферат 'Darbs ar nestandarta bērnu skolā', 17.
  • Реферат 'Darbs ar nestandarta bērnu skolā', 18.
  • Реферат 'Darbs ar nestandarta bērnu skolā', 19.
  • Реферат 'Darbs ar nestandarta bērnu skolā', 20.
  • Реферат 'Darbs ar nestandarta bērnu skolā', 21.
  • Реферат 'Darbs ar nestandarta bērnu skolā', 22.
  • Реферат 'Darbs ar nestandarta bērnu skolā', 23.
  • Реферат 'Darbs ar nestandarta bērnu skolā', 24.
  • Реферат 'Darbs ar nestandarta bērnu skolā', 25.
  • Реферат 'Darbs ar nestandarta bērnu skolā', 26.
  • Реферат 'Darbs ar nestandarta bērnu skolā', 27.
  • Реферат 'Darbs ar nestandarta bērnu skolā', 28.
  • Реферат 'Darbs ar nestandarta bērnu skolā', 29.
  • Реферат 'Darbs ar nestandarta bērnu skolā', 30.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Jēdziens “nestandarta bērni” mūsdienu skatījumā    5
2.  Biežāk sastopamas nestandarta bērnu grupas    8
2.1.  Bērni ar intelekta attīstības traucējumiem (aizture, demence)    8
2.2.  Bērni ar uzvedības un uztveres traucējumiem    11
2.3.  Apdāvinātie bērni    13
2.4.  Bērni ar dzirdes redzes traucējumiem    18
2.5.  Bērni ar fiziskiem traucējumiem    21
3.  Problēmas ar nestandarta bērniem vispārējās izglītojošās iestādēs    22
4.  Anketēšanas rezultātu apkopojums    24
  Secinājumi    27
  Izmantojamā literatūra    28
Фрагмент работы

Jēdziens “nestandarta bērni” mūsdienās.

Trūkumi “cilvēka faktorā”- un savstarpēja nesaprašanās, nekomunikabilitāte, disharmoniski raksturi, egocentrisms, dažādas psiholoģiskas novirzes- to visu nevar neievērot, tās ir problēmas, kas kaut kādā veidā skar ikvienu, un nebūtu tās pareizi saistīt ar pagātnes mantojumu, ļaunprātību vai nepatīkamu misēkli. [1:5]
Diemžēl garīgās attīstības traucējumu cēloņi skaitāmi vairākos simtos (iedzimtība, alkoholisms, slimības , traumas, ekoloģija, u.c.), katrs no tiem rada specifisku traucējumu struktūru. To zināšana var sekmēt psihodiagnostikas objektivitāti un palīdzēt izvēlēties korekcijas kompleksus.
Speciālā psiholoģija radusies un turpina attīstīties uz psiholoģisko, medicīnisko un pedagoģisko zinātņu saskares robežas. Bieži speciālistam grūti noteikt, kurai no šīm zinātnēm ir noteicošais vārds, nosakot bērna tālāko likteni. Ikvienam speciālistam, kas nodarbojas ar bērniem ar speciālajām vajadzībām, jāorientējas dažādās speciālās psiholoģijas nozarēs, lai atklātu traucējumu cēloņus un to korekcijas iespējas.[2:7]
Dažādos vēstures posmos attieksme pret cilvēkiem ar garīgās vai fiziskās attīstības traucējumiem ir bijusi atšķirīga. To noteica civilizācijas attīstības pakāpe, gan sabiedrības morālie, reliģiskie un filozofiskie uzskati.
Pastāv uzskats, ka jau no 19. gadsimta vidus nosacīti veidojas divas, pat trīs garīgas attīstības traucējumu būtības izpētes tendences jeb virzieni: klīniskais(medicīniskais), psiholoģiskais (pedagoģiskais) un anatomiski morfoloģiski etioloģiskais virziens. Katram no tiem raksturīgs gan savas konceptuālās pamatatmiņas, gan diagnostikas pamatkritēriji, gan metodes un uzskati par šo bērnu audzināšanu un attīstības iespējām.

Коментарий автора
Atlants