-
Raidījuma "Bez Tabu" akcijas "Saeimas zaļais gurķis" analīze: dramaturģijas pieeja
Tagad zinot tik daudz informācijas par jaunajiem deputātiem, cilvēki pievērsīs lielāku uzmanību un veidos kopsakarības ar tālākajām rīcībām ārpus konkrētā raidījuma. Mēs no deputātiem gaidām ideālu priekšzīmi, piemēru no kā būtu jāmācās. Jebkurš tēls televīzijā iespaido mūsu rīcību, attieksmi vai viedokli. „Bodrijārs norāda, ka mūsdienās vairāk nekā lietas cilvēki patērē tēlus, ideālus, fantāzijas un stilus.”14
Kā papildinājumu raidījums pielika arī citu viedokļus un vērtējumu, kuri ir kā otrā plāna aktori, kas pabildina izrādi. Bet tas noved pie nākošā strupceļa, kas jau iepriekš tekstā tika pieminēts. Otrā plāna aktori veic uzslavas, kas atvieglo pirmā plāna aktoru lomu. Lai labāk parādītu savu lomu katrs no aktoriem izvēlas sev piemērotāko izrādes dekorāciju, lai labāk iejustos savā lomā, vienam tā ir lauku māja citam deputātam pagasta kora telpas. Ja aktors spēlē lomu sev zināmā vietā tas savu vēsti skatītājiem nodos skaidrāk un skatītājs iepazīst deputātu dzīves skatuvi.
Pēc visa var secināt to, ka deputāti tiek iepazīstināti ar viņu stiprumiem un vājumiem. Skatītājam dod iespēju beigās visu izvērtēt. Pēc manām domām, kā jau sākumā minēju šāda veida akcija ir veidota, lai kādu celtu vairāk saulītē, jo izvēlētās tēmas nevienu deputātu īpaši negremdēja un katrā no izvirzītajām tēmām, kurās piedalījās deputāti atradās vieta kur pacelt savu reitingu. Katram no mums ir bijusi iepriekšēja informācija vai skats uz kādu no jaunajiem deputātiem, un šādā veidā mēs varam papildināt kopainu.
Dodot vardu katram aktoram atsevišķi viņš tiek pacelts un izcelts, dota zaļā gaisma, lai rādītu to labāko iespaidu.
…
„Mediji, kas tiek atpazīti kā “sociāli institūti, kas spēlē būtisku lomu sociālajā, ekonomiskajā un kultūras dzīvē un kā rezultātā pret tiem ir dažāds respekts, bailes, kontrole, vērtējumi un kritika”, ieņem galveno vietu informācijas vides satura veidošanā un satura izplatīšanā, kaut arī indivīdu, grupu un kopienu loma, pateicoties individualizācijai, kā jau tika konstatēts iepriekš, publiskajā komunikācijā palielinās.” Tādēļ jaunas informācijas iegūšanai vai informācijas paplašināšanai izmantojam dažādus medijus. Arī raidījums Bez Tabu ir izveidojis akciju par Saeimas Zaļo gurķi, kur mums dod iespēju iepazīties ar jaunākajiem Saeimas deputātiem. Tālāk šajā darbā apskatīsim vairāk par šo akciju un dramaturģijas pieeju, kuru izmanto, lai plašākai sabiedrībai sniegtu citiem zināmus vai nezināmus faktus.
