Автор:
Оценка:
Опубликованно: 04.02.2016.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: 5 единиц
Ссылки: Не использованы
  • Реферат 'Jauniešu bezdarbs kā sociāla problēma Latvijā', 1.
  • Реферат 'Jauniešu bezdarbs kā sociāla problēma Latvijā', 2.
  • Реферат 'Jauniešu bezdarbs kā sociāla problēma Latvijā', 3.
  • Реферат 'Jauniešu bezdarbs kā sociāla problēma Latvijā', 4.
  • Реферат 'Jauniešu bezdarbs kā sociāla problēma Latvijā', 5.
  • Реферат 'Jauniešu bezdarbs kā sociāla problēma Latvijā', 6.
  • Реферат 'Jauniešu bezdarbs kā sociāla problēma Latvijā', 7.
  • Реферат 'Jauniešu bezdarbs kā sociāla problēma Latvijā', 8.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Bezdarbs Latvijā    4
1.1.  Jauniešu bezdarbs, problēmas risināšanas iespējas    5
  Izmantotie informācijas avoti    7
Фрагмент работы

1.1. Jauniešu bezdarbs, problēmas risināšanas iespējas.


Pētot bezdarba problēmu Latvijā, autore var secināt, ka nopietna problēma ir ne vien bezdarbs kopskatā, bet tieši jauniešu vidū. Tas apdraud ne tikai viņu pašu, bet arī visas sabiedrības nākotni. Bezdarba līmenis jauniešu vidū ir gandrīz uz pusi augstāks nekā kopējais, ja šo problēmu nerisinot tā var pāraugt sociālā krīzē. Viedokļi par to, kādēļ daudzi jaunieši ir bezdarbnieki ir dažādi. Liela daļa iedzīvotāju uzskata, ka tā ir pašu jauniešu nevēlēšanās strādāt, nevēlēšanās izglītoties. Arvien biežāk darba devēji sūdzas par jauniešu profesionālo zināšanu trūkumu, bet arī par vispārējo jauniešu sagatavotību, par valodu trūkumu, par dzimtās valodas rakstības prasmēm un elementārām matemātikas zināšanām. Tomēr problēmas sakne meklējama arī izglītības sistēmā un tās atrautībā no reālās dzīves, prakses neesamība, kas neļauj jaunietim jau iegūt pirmo reālo darba pieredzi. Izglītības trūkums vai tās nepiemērotība darba tirgus prasībām tūkstošiem jauniešu ierindo bezdarbnieku vai ekonomisko emigrantu rindās. Darba tirgū arvien svarīgākas kļūst sociālās kompetences, piemēram, sadarbība, komunikācija, atbildības uzņemšanās prasmes, un nav pārliecība, ka izglītības iestādēm šo kompetenču attīstība ir prioritāte, tā liekā mērā ir atkarīga no paša jaunieša iniciatīvas, sabiedriskā darba vai ģimenes pieredzes.

Atlants