-
Sociālie mediji - instruments uzņēmējdarbības attīstīšanai
Kopsavilkums
Sociālo tīklu piedāvātās iespējas un priekšrocības tos padarījušas par ļoti svarīgu mārketinga stratēģijas sastāvdaļu, jo tie ļauj sasniegt lielu skaitu klientu, neatkarīgi no viņu atrašanās vietas, uzlabot servisa kvalitāti esot nepārtrauktā kontaktā ar klientu, kā arī ļauj ietaupīt laiku un līdzekļus veicot pētījumus un veidojot datubāzes.
Uzņēmumiem, kuri lieto sociālos tīklus liels izaicinājums ir izstrādāt piemērotas atbildes stratēģijas, lai nepieļautu baumu izplatīšanos, citādi sociālo tīklu mārketingam var būt negatīva ietekme uz uzņēmuma zīmola tēlu un pārdošanas apjomiem.
Uzņēmumi izmanto vizuālos līdzekļus savienojumā ar teksta ziņojumiem par uzņēmumam svarīgām tēmām. Šāda pieeja tiek lietota, lai šīs svarīgās ziņas netiktu palaistas garām un tiktu ievērotas no patērētāju puses, tā kā vizuālie materiāli atvieglo teksta uztveri un acumirklī pievērš tiem uzmanību.
Sociālie tīkli tiek izmantoti kā viens no primārajiem mārketinga kanāliem, kuru ietvaros ir iespēja piekļūt un uzrunāt krietni lielāku mērķauditoriju kā izmantojot tradicionālos medijus.
Galvenie iemesli, kāpēc uzņēmumi ir izvēlējušies pievienoties sociālo tīklu vietnēm sevī ietver tādus faktorus, kā sociālo tīklu nepārtrauktā attīstība un popularitātes palielināšanās, kā arī informācijas izplatības mērogi, kas tieši atsaucas uz uzņēmuma zīmola atpazīstamības veicināšanu.
Galvenie ieguvumi no sociālo tīklu lietošanas uzņēmumu līmenī ir uzņēmuma-klienta attiecību izveidošana un nostiprināšana, atgriezeniskā saite ar klientiem un viņu vajadzību uzklausīšana, un fakts, ka sociālie tīkli veicina uzņēmuma mārketinga aktivitātes.
…
Mūsdienās internets un tā plašā pieejamība ir padarījusi ikdienas komunikācijas procesu šajā vidē starp cilvēkiem par neatņemamu sastāvdaļu. Neraugoties uz lieliem attālumiem, internets un sociālie tīkli sniedz iespēju būt nepārtrauktā kontaktā. Laikam ejot, sociālos tīklus ir izvēlējušies izmantot ne tikai fiziskas personas, bet arī uzņēmumi, organizācijas un zīmoli.