Dabīgā šokolāde, kas tiek pagatavota pircēja acu priekšā, kam tiek izmatotas jaunas tehnoloģijas.
Ieviešana – tā kā šokolāde ir tirgū ļoti izplatīts un arī pieprasīts produkts, tad šajā dzīves cikla posmā jaunas šokolādes pārdošanas apjoms ir paredzams ļoti mazs, lielas ieviešanas izmaksas un neliela peļņa.
Stratēģija – ļoti svarīga ir tieši pirmā iepazīstināšana ar jauno produktu, reklāmai ir jābūt atmiņā paliekošai un tādai, lai pēc tās noskatīšanās, potenciālais pircējs to noteikti vēlētos nogaršot. Tā kā šim produktam pastāv liela konkurence jau tā ieviešanas posmā, noteikti ir jāizvēlas tirgū iespiešanās cenu politika. Tā kā šokolāde tiek pagatavota pircēja acu priekšā, tas rada uzticību šim produktam, bet pieprasa nevainojamu servisu.
Augšana – palielinoties pircēju skaitam, pieaug arī pārdošanas apjoms un temps, palielinās peļņa.
Stratēģija – šokolāde ir produkts, ko var diferencēt, tāpēc jau šajā posmā, blakus dabīgajai šokolādei ar reklāmas palīdzību tiek piedāvāta arī šokolāde ar dažādām garšām, protams, tās ražošanā tiek izmantoti tikai dabīgas izejvielas…
Ieviešana – tā kā šokolāde ir tirgū ļoti izplatīts un arī pieprasīts produkts, tad šajā dzīves cikla posmā jaunas šokolādes pārdošanas apjoms ir paredzams ļoti mazs, lielas ieviešanas izmaksas un neliela peļņa. Stratēģija – ļoti svarīga ir tieši pirmā iepazīstināšana ar jauno produktu, reklāmai ir jābūt atmiņā paliekošai un tādai, lai pēc tās noskatīšanās, potenciālais pircējs to noteikti vēlētos nogaršot. Augšana – palielinoties pircēju skaitam, pieaug arī pārdošanas apjoms un temps, palielinās peļņa. Stratēģija – šokolāde ir produkts, ko var diferencēt, tāpēc jau šajā posmā, blakus dabīgajai šokolādei ar reklāmas palīdzību tiek piedāvāta arī šokolāde ar dažādām garšām... Briedums – šajā dzīves cikla posmā ir nostabilizējies pārdošanas apjoms, izveidojies dabīgās šokolādes pircēju loks, kas arvien palielinās. Stratēģija – lai atgādinātu pircējiem par produktu, tiek veikti reklāmas pasākumi, bet tie vairs nav tik lieli kā ieviešanas posmā. Kritums – tā kā šim produktam tirgū ir ļoti liela konkurence un rodas arvien jauni šokolādes veidi, sāk samazināties pārdošanas apjoms, kā arī peļņa. Stratēģija – sākotnēji tiek izanalizēts tirgus un pircēju interese par šo produktu. Pēc Bostonas matricas, šokolāde atrodas II – „rūpju bērna” segmentā...
