Nr. | Название главы | Стр. |
1. | Ievads | 3 |
2. | Patērētāju tiesību aizsardzības centrs | 4-5 |
3. | Patērētāju sūdzības shēma | 6 |
4. | Garantija | 7-8 |
5. | Prasījuma pieteikuma apstrīdēšana | 9 |
6. | Pielikums | 11-20 |
6.1. | Ministru kabineta noteikumu NR. 631 | 11-18 |
6.2. | Piemērs | 19-20 |
7. | Secinājumi | 21 |
8. | Izmantotās literatūras saraksts | 22 |
Mūsdienās tirdzniecība un pakalpojumu sniegšana ir viens no izplatītākajiem uzņēmējdarbības veidiem, kurā ir milzīgs skaits dalībnieku. Nozares pamats balstīts uz pārdevēja, pakalpojuma sniedzēja attiecībām ar pircēju jeb patērētāju.
Patērētājs šajā lielajā daudzumā pārdevēju un pakalpojuma sniedzēju mēdz apjukt, it sevišķi, ja ir jāaizstāv savas tiesības kā patērētājam. Šādam nolūkam, lai aizstāvētu pirmkārt patērētāju tiesības, otrkārt arī pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju, ir izveidots patērētāju aizsardzības centrs un patērētāju tiesību aizsardzības likums.
Referātā tiek apskatītas patērētāju tiesības. Uzskaitīti galvenie priekšnoteikumi, kurus būtu vēlams zināt un prast pielietot iegādājoties preci. Iespējamā rīcība, ja prece/pakalpojums nepilda savas funkcijas. Kā arī statistikas dati par to, kāda veida pakalpojumi un iegādātās preces neapmierina patērētāju visvairāk. …
Darbā ir aprakstīts patērētāju tiesību likums un tā analīze. Ir iekļautas tāemas un aprakstītas: patērētāju aizsardzības centrs, patērētāju sūdzību shēma, garantija, prasījuma pieteikuma apstrīdēšana un statistika par 2007. gadu. Darbā iekļauts patērētāju aizsardzības likums un reāls piemērs. Ir izdarīti secinājumi.
