Автор:
Оценка:
Опубликованно: 10.10.2005.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 16 единиц
Ссылки: Использованы
  • Реферат 'Muita', 1.
  • Реферат 'Muita', 2.
  • Реферат 'Muita', 3.
  • Реферат 'Muita', 4.
  • Реферат 'Muita', 5.
  • Реферат 'Muita', 6.
  • Реферат 'Muita', 7.
  • Реферат 'Muita', 8.
  • Реферат 'Muita', 9.
  • Реферат 'Muita', 10.
  • Реферат 'Muita', 11.
  • Реферат 'Muita', 12.
  • Реферат 'Muita', 13.
  • Реферат 'Muita', 14.
  • Реферат 'Muita', 15.
  • Реферат 'Muita', 16.
  • Реферат 'Muita', 17.
  • Реферат 'Muita', 18.
  • Реферат 'Muita', 19.
  • Реферат 'Muita', 20.
  • Реферат 'Muita', 21.
  • Реферат 'Muita', 22.
  • Реферат 'Muita', 23.
  • Реферат 'Muita', 24.
  • Реферат 'Muita', 25.
  • Реферат 'Muita', 26.
  • Реферат 'Muita', 27.
  • Реферат 'Muita', 28.
  • Реферат 'Muita', 29.
  • Реферат 'Muita', 30.
  • Реферат 'Muita', 31.
  • Реферат 'Muita', 32.
  • Реферат 'Muita', 33.
  • Реферат 'Muita', 34.
  • Реферат 'Muita', 35.
  • Реферат 'Muita', 36.
  • Реферат 'Muita', 37.
  • Реферат 'Muita', 38.
  • Реферат 'Muita', 39.
  • Реферат 'Muita', 40.
  • Реферат 'Muita', 41.
  • Реферат 'Muita', 42.
  • Реферат 'Muita', 43.
  • Реферат 'Muita', 44.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.1  Vēsture    7
1.2  Muitas jēdziens un funkcijas    8
1.3  Muitas politikas veidojošie faktori, loma valsts ekonomikā    9
1.3.1  Muitas politikas raksturojums    9
1.3.2  Iekšējie faktori    15
1.3.3  Starptautiskie faktori    17
1.4  Muitas politikas realizācija    19
1.4.1  Muitas tarifi un tarifu politika    19
2.  Muitošanas pasākumu pamatprincipi veicot dokumentu kontroli muitas kontrolpostenī    22
2.1  Muitas nodokļa vērtības realizācija    26
2.2  Ārpustarifu (netarifu) ierobežojumi    27
3.  VID GMP organizatoriskā struktūra    29
3.1  Muitas darba organizācija    30
3.2  Cīņa pret korupciju    32
3.3  Muitas dienesta tiesiskais nodrošinājums    33
3.3.1  Muitas darbu reglamentējošie likumi    33
3.3.2  Starptautiskie normatīvie akti    35
4.  Muitas procedūras pēc Latvijas iestāšanās ES    37
4.1  Muitas kontroles organizācija uz ES ārējām robežām    39
4.2  Preču piegāde Eiropas Savienības teritorijā    40
4.3  Preču imports Eiropas Savienībā    40
  Secinājumi un priekšlikumi    41
  Bibliogrāfiskais saraksts    44
Фрагмент работы

Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā bija mērķis, kas ietekmēja Valsts ieņēmumu dienesta tālāko attīstību. ES standartiem pakāpeniski tika pielāgota Latvijas nodokļu un muitas sfēru regulējošā likumdošana. Izmantojot starptautisko pieredzi, konvencijas un līgumus, atbilstoši tiek harmonizēti arī administrēšanas politikas principi un darba metodes.
Valstu starpā arvien saasinās cīņa par tās vai citas teritorijas ekonomisku pakļaušanu. Straujos tempos attīstās pasaules ekonomisko procesu globalizācija. Mūsdienās vairs praktiski nepastāv barjera atsevišķu preču ražošanas palielināšanai. Grūtības ir tās vai citas preces realizēšanai, atrast vietu, kur šo preci varētu pārdot.
Mūsu valsts ir viena no tām, kur nodokļu un muitas dienesti strādā apvienoti Valsts ieņēmumu dienestā. Tagad var teikt, ka integrācija ir sevi attaisnojusi – par to liecina ikgadējais iekasēto ieņēmumu pieaugums. Sevišķi ekonomiski vāji attīstīto valstu teritorijā darbojošies uzņēmumi, kuri ir nodrošināti ar attiecīgiem ražošanas resursiem, nevar strauji attīstīties, paplašināt preču ražošanu, jo nav attiecīgām precēm noieta tirgus.
Latvijas politiķi un valdība lielas cerības lolo no ienākumiem, kurus gūst no kravu pārvadājumiem tranzītā caur Latvijas teritoriju.
Kopš seniem laikiem Latvijai ir būtiska loma dažādu preču apmaiņas procesā starp dažādām tautām, valstīm. Šie darījumi tika pakļauti dažādu nodokļu maksājumiem plašākā nozīmē. Kā zināms, Latvija jau sen ir zināma kā nozīmīga preču kravu pārvadāšanas tranzītvalsts. Ir izdevīga ģeogrāfiskā atrašanās vieta tirdznieciskajiem darījumiem, kravu tranzītam starp austrumiem un rietumiem. Sevišķi svarīga vieta ir ierādāma Baltijas jūrai. Latvijas teritoriju šķērso arī samērā attīstīts dzelzceļš un autoceļi. Ir tādas nozīmīgas pasaules ostas kā Ventspils, Rīga, pēdējos gados strauji attīstās arī Liepāja.
Protams, jebkurai valstij, kuras teritorijas tirgū nonāk dažādas preces, caur kuras teritoriju notiek dažādu preču plūsmas, par to ir jāsaņem zināma apjoma ienākumi. Lai šos ienākumus valsts varētu saņemt ir nepieciešams veidot attiecīgu institūciju, dienestu, kas to organizētu. Šī dienesta pienākums būtu arī veicināt darījuma apjoma palielināšanos.…

Коментарий автора
Atlants