Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1.1 | Vēsture | 7 |
1.2 | Muitas jēdziens un funkcijas | 8 |
1.3 | Muitas politikas veidojošie faktori, loma valsts ekonomikā | 9 |
1.3.1 | Muitas politikas raksturojums | 9 |
1.3.2 | Iekšējie faktori | 15 |
1.3.3 | Starptautiskie faktori | 17 |
1.4 | Muitas politikas realizācija | 19 |
1.4.1 | Muitas tarifi un tarifu politika | 19 |
2. | Muitošanas pasākumu pamatprincipi veicot dokumentu kontroli muitas kontrolpostenī | 22 |
2.1 | Muitas nodokļa vērtības realizācija | 26 |
2.2 | Ārpustarifu (netarifu) ierobežojumi | 27 |
3. | VID GMP organizatoriskā struktūra | 29 |
3.1 | Muitas darba organizācija | 30 |
3.2 | Cīņa pret korupciju | 32 |
3.3 | Muitas dienesta tiesiskais nodrošinājums | 33 |
3.3.1 | Muitas darbu reglamentējošie likumi | 33 |
3.3.2 | Starptautiskie normatīvie akti | 35 |
4. | Muitas procedūras pēc Latvijas iestāšanās ES | 37 |
4.1 | Muitas kontroles organizācija uz ES ārējām robežām | 39 |
4.2 | Preču piegāde Eiropas Savienības teritorijā | 40 |
4.3 | Preču imports Eiropas Savienībā | 40 |
Secinājumi un priekšlikumi | 41 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 44 |
Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā bija mērķis, kas ietekmēja Valsts ieņēmumu dienesta tālāko attīstību. ES standartiem pakāpeniski tika pielāgota Latvijas nodokļu un muitas sfēru regulējošā likumdošana. Izmantojot starptautisko pieredzi, konvencijas un līgumus, atbilstoši tiek harmonizēti arī administrēšanas politikas principi un darba metodes.
Valstu starpā arvien saasinās cīņa par tās vai citas teritorijas ekonomisku pakļaušanu. Straujos tempos attīstās pasaules ekonomisko procesu globalizācija. Mūsdienās vairs praktiski nepastāv barjera atsevišķu preču ražošanas palielināšanai. Grūtības ir tās vai citas preces realizēšanai, atrast vietu, kur šo preci varētu pārdot.
Mūsu valsts ir viena no tām, kur nodokļu un muitas dienesti strādā apvienoti Valsts ieņēmumu dienestā. Tagad var teikt, ka integrācija ir sevi attaisnojusi – par to liecina ikgadējais iekasēto ieņēmumu pieaugums. Sevišķi ekonomiski vāji attīstīto valstu teritorijā darbojošies uzņēmumi, kuri ir nodrošināti ar attiecīgiem ražošanas resursiem, nevar strauji attīstīties, paplašināt preču ražošanu, jo nav attiecīgām precēm noieta tirgus.
Latvijas politiķi un valdība lielas cerības lolo no ienākumiem, kurus gūst no kravu pārvadājumiem tranzītā caur Latvijas teritoriju.
Kopš seniem laikiem Latvijai ir būtiska loma dažādu preču apmaiņas procesā starp dažādām tautām, valstīm. Šie darījumi tika pakļauti dažādu nodokļu maksājumiem plašākā nozīmē. Kā zināms, Latvija jau sen ir zināma kā nozīmīga preču kravu pārvadāšanas tranzītvalsts. Ir izdevīga ģeogrāfiskā atrašanās vieta tirdznieciskajiem darījumiem, kravu tranzītam starp austrumiem un rietumiem. Sevišķi svarīga vieta ir ierādāma Baltijas jūrai. Latvijas teritoriju šķērso arī samērā attīstīts dzelzceļš un autoceļi. Ir tādas nozīmīgas pasaules ostas kā Ventspils, Rīga, pēdējos gados strauji attīstās arī Liepāja.
Protams, jebkurai valstij, kuras teritorijas tirgū nonāk dažādas preces, caur kuras teritoriju notiek dažādu preču plūsmas, par to ir jāsaņem zināma apjoma ienākumi. Lai šos ienākumus valsts varētu saņemt ir nepieciešams veidot attiecīgu institūciju, dienestu, kas to organizētu. Šī dienesta pienākums būtu arī veicināt darījuma apjoma palielināšanos.…
1. Muitas vispārīgs raksturojums 1.1Vēsture. 1.2Muitas jēdziens un funkcijas 1.3Muitas politikas veidojošie faktori, loma valsts ekonomikā 1.3.1Muitas politikas raksturojums 1.3.2Iekšējie faktori 1.4 Muitas politikas realizācija 1.4.1Muitas tarifi un tarifu politika 2. Muitošanas pasākumu pamatprincipi veicot dokumentu kontroli muitas kontrolpostenī 2.1 Muitas nodokļa vērtības realizācija 2.2 Ārpustarifu (netarifu) ierobežojumi 3. VID GMP organizatoriskā struktūra 3.1 Muitas darba organizācija 3.2 Cīņa pret korupciju 3.3 Muitas dienesta tiesiskais nodrošinājums 3.3.1Muitas darbu reglamentējošie likumi 3.3.2Starptautiskie normatīvie akti 4.Muitas procedūras pēc Latvijas iestāšanās ES 4.1 Muitas kontroles organizācija uz ES ārējām robežām 4.2 Preču piegāde Eiropas Savienības teritorijā 4.3 Preču imports Eiropas Savienībā