-
Pašaudzināšanas programma
Palīdzība:
1. Klientam tiek iedota balta lapa un pildspalva. Klientam jāuzraksta uz šīs lapas par savu dzīvi. Viss kas ar viņu ir noticis svarīgs, kas viņu ietekmējis, mainījis. Vislabāk iedalīt pa vecumposmiem. Kad darbs paveikts, sociālais pedagogs kopā ar klientu pārrunā uzrakstīto.(kāpēc tas ir svarīgs, kā tas ietekmējis viņa dzīvi u.t.t.)
2. Klientam tiek dota balta lapa un pildspalva. Un tiek dots uzdevums aprakstīt sevi. Viss kas ienāk prātā. Kad darbs pabeigts, klientam ar 2 krāsu marķieriem jāizdala tās īpašības kas ir labas un kuras sliktas. Tad kopā ar sociālo pedagogu pārrunā rezultātus.(var piesaistīt psihologu).
3. Organizēt satikšanos ar klienta vecākiem un klases audzinātāju, kopā apspriest kā var palīdzēt šīs problēmas pārvarēt. Jo tikai sadarbojoties SP, audzinātājam un vecākiem var palīdzēt klientam.
4. SP palīdz klientam uzsākt dienasgrāmatas rakstīšanu. Dienasgrāmatu var veidot pēc analīzes principa.
Klients apraksta dienas notikumus un analizē, šo notikumi cēloņi un iespējamās sekas, ko darītu citādi.
…
Klients: pusaudze 13.gadi. Raksturojums: Ir atvērta, bet ja ir kāds negatīvs vērtējums uzreiz noslēdzas sevī. Ja ir aizskarta vai jūtas apdraudēta noslēdzas sevī. Cenšas neiesaistīties konfliktsituācijās. Labas intelektuālas spējas bet zems pašvērtējums un pārlieka paškritika. Ar klasesbiedriem attiecības labas, klasē nav tuvu draugu, ne ar vienu no klasesbiedriem nesatuvinās. Arī ārpus klases ir maz draugu. Skolā atzīmes ir vidējas īpaši grūtības sagādā angļu valoda. Dažreiz kavē stundas. Ir vairāki hobiji, lielākoties ir apmierināta ar dzīvi. Mērķu un sasniegumu motivācijas trūkums. Materiāli nodrošināta ģimene.