2021–2025 гг.
SECINĀJUMI
Plaģiāta izmantošana studiju procesā apdraud iegūtās izglītības kvalitāti. Students nevar apliecināt, ka ir ieguvis visas augstskolas sniegtās zināšanas, ja tas svešu autoru darbus ir uzdevis par savējiem, ko sauc par plaģiātismu. Šī problēma apdraud arī akadēmisko un zinātnisko sistēmu. Galvenais iemesls, kādēļ plaģiātisms joprojām ir aktuāls studentu vidū, ir tādēļ, ka no pasniedzēju puses tas tiek ignorēts un tam netiek pievērsta nepieciešamā uzmanība. Tomēr pēc autores domām, plaģiātisms turpināsies būt problēma mācību procesā un tas tupinās pastāvēt, neatkarīgi no tā apkarošanas metodēm.
Autores secinājumi:
Pirmkārt, analizējot plaģiātismu studiju procesā, var viennozīmīgi apgalvot, ka tiesiskais regulējums nespēj novērst šo problēmu. Sodi par autortiesību pārkāpumu ir neefektīvi, par to liecina šī pārkāpuma aktualitāte.
Otrkārt, studējošie nenojauš kādu kaitējumu viņi nodara savai profesionālajai karjerai un kaitējumu sabiedrībai, pavirši veicot savu darbu. Izvēloties iespēju doties studēt, students apzinās, ka tas ir viņa paša labā un izaugsmes veicināšanai. Ja students vēlas pārkāpt augstskolas Noteikumus par akadēmisko godīgumu, tad tas liecina, ka studenta attieksme pret mācību procesu ir vienaldzīga.
PRIEKŠLIKUMI
Lai mazinātu studējošiem velmi izmantot svešu autoru darbus, ir nepieciešams ievest stingrākus noteikumus, kas atbild par šo problēmu.
…
Referāta ietvaros autore izpētīs, kas tad tieši ir plaģiātisms jeb autortiesību pārkāpums, kādus darbus studējošais drīkst izmantot bez autora piekrišanas. Kādas ir plaģiātisma pazīmes un cik ilgi darbojas autortiesības. Otrajā darba daļā autore apraksta aizsargājamos darbus, kurus izmantojot tiek pārkāptas autortiesības. Darba veidi tiek aprakstīti, sākot ar visbiežāk prakses laikā sastopamo darbu, kuram tiek pārkāptas autortiesības. Referāta trešajā daļā tiek veikts pētījums par to, kā izpaužas studenta plaģiātisms. Kā arī aplūkots pieejamā informācijas ķēde, kas ļauj studentiem iegādāties citu autoru iegādātus darbus. Tiks izzināts process kā apkarot plaģiātismu studējošo vidē. Nobeigumā autore izsaka savus secinājumus un priekšlikumus sakarā ar tēmu “ Plaģiātisma novēršana studiju procesā”.
Darbā ir gramatikas kļūdas.
