-
18. novembra skolas pasākuma scenārijs
Simbols: katram skolēnam karodziņš rokās
1. daļa – Ievads un atklāšana
(Skolēni ieiet zālē, katrs rokās tur Latvijas karodziņu. Fonā skan maiga instrumentālā mūzika. Skolēnu ieiešana ir ritmiska, sakārtota pa krāsām.)
A: Skaties! Saule aust pār plašumiem, un katra ziedlapiņa dzied dzimtenes dziesmu.
B: Tā ir zeme, kur rīti smaržo pēc rasas, un vakari spīd pēc sudraba mēness.
C: Tā ir Latvija – vieta, kur putni zina savas dziesmas, un kur katra sirds dzied par brīvību.
D: Mēs stāvam šeit kopā, lai sveiktu dzimteni, kas mūs audzinājusi, sargājusi un iedvesmojusi.
(Skolēni paceļ karodziņus un veido simbolisku “gaismas loku”.)
…
Šis scenārijs ir veidots kā oriģināls, tēlains un dramatizēts skolas pasākums Latvijas dzimšanas dienas svinēšanai. Scenārijā iekļauti skolēnu uznācieni, dzejas un prozas fragmenti, kā arī simboliskas aktivitātes ar karodziņiem, kas vizuāli atspoguļo Latvijas krāsas, vērtības un vienotību. Pasākums ir sadalīts vairākās daļās: Ievads un atklāšana – skolēni ieiet ar karodziņiem, himna un direktora uzruna. Latvijas tēls dzejā un prozā – tēlainas runas par Latvijas dabu, tradīcijām un kultūru. Skolēnu atklāsmes par Latviju – individuāli fragmenti, kas atspoguļo katra skolēna attieksmi pret dzimteni. Latvija pagātnē un nākotnē – simboliska vēstures un nākotnes vizualizācija, kas uzsver patriotismu un atbildību. Noslēgums – visi skolēni kopā paceļ karodziņus, skan dziesmas un mūzika, pasākuma emocionāls kulminācijas brīdis. Scenārijs ir piemērots praktiskai realizācijai skolā, nodrošinot gan vizuālu, gan muzikālu dramatisku pieredzi, kā arī veicina skolēnu patriotisko audzināšanu, radošo izpausmi un kopības sajūtu.



