-
Asinhronās piedziņas ātruma regulēšana
Реферат16 Авто, мото техника, Компьютеры, программирование, электроника, Энергетика
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 3 | |
1. | Asinhronā mašīna | 4 |
1.2. | Asinhrono mašīnu tipi | 5 |
1.2.1. | Īsi slēgtais rotors | 6 |
1.2.2. | Fāžu rotors | 6 |
1.3. | Asinhronā dzinēja dabīgā raksturlīkne (bez regulēšanas) | 7 |
1.4. | Ātruma regulēšanas iespējas un atbilstošās mehāniskās raksturlīknes | 7 |
1.4.1. | Ātruma regulēšana ar slīdes izmaiņu | 8 |
1.4.2. | Ātruma regulēšana ar statora tinumu polu pāru skaita izmaiņu | 9 |
1.4.3. | Rotācijas ātruma regulēšana ar G-D sistēmām | 10 |
2. | Mīkstās palaišanas iekārtas (soft-starters) | 10 |
2.1. | Darbības princips un spēka shēma | 10 |
2.2. | Regulēšanas raksturlīknes | 11 |
3. | Frekvences pārveidotāji (FP) asinhronās piedziņas ātruma un momenta regulēšanai | 12 |
3.1. | Frekvenču pārveidotāju tipi | 13 |
3.1.1. | Tiešie frekvenču pārveidotāji | 13 |
3.2. | Frekvenču pārveidotāju vadība ar impulsu platuma modulācijas metodēm | 16 |
3.2.1. | Skalārā invertora vadības metode | 16 |
3.2.2. | Vektoru vadība | 17 |
KOPSAVILKUMS | 22 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 23 |
KOPSAVILKUMS
Darbā tika aplūkotas asinhronās mašīnas darbības principi un uzmanība koncentrēta uz tā ātruma regulēšanas iespējām. Vairāk nekā 100 gadu laikā, kopš patentēšanas brīža, tā ir būtiski attīstījusies, paaugstinot darbības un efektivitātes rezultātu. Neskatoties uz to, ka ātruma regulēšana ir sarežģītāka nekā līdzstrāvas mašīnām, dažādu spēka tranzistoru un digitālās elektronikas attīstība veicinājusi asinhrono motoru dinamisku ātruma regulēšanu, aizvietojot novecojušās releju vadības shēmas. Tiek pētītas un izstrādātas sarežģītas, bet efektīvas vektoru vadības sistēmas, kas paplašina šo motoru izmantošanas iespējas.
Izmantojot plašo mūsdienu tehnoloģiju klāstu asinhronā dzinēja dažādu parametru regulēšanai, iespējams iegūt sev visdrošākos un lietderīgākos nepieciešamos dzinēja ekspluatācijas apstākļus - plūstošus palaišanas un bremzēšanas režīmus, ātruma un momenta regulēšanas režīmus un sev nepieciešamās raksturlīknes, kā arī attālinātu šo režīmu kontroli un monitoringu.
…
Darbs veidots Rīgas Tehniskās universitātes, enerģētikas un elektrotehnikas fakultātes maģistratūras programmas "Elektrotehnoloģiju datorvadība" ietvaros, priekšmetā Industriālie frekvenču pārveidotāji un invertori. Darbā aplūkoti asinhronie motori - to veidi, darbības princips, rotācijas ātruma regulēšanas iespējas, raksturlīknes un darba režīmi, pielietojot gan pagājušā gadsimtā pielietotās tehnoloģijas gan pašlaik jaunākās un aktuālākās vadības metodes. Referāts ir kvalitatīvs un noformēts pēc visiem noteiktajiem normatīviem.
