Автор:
Оценка:
Опубликованно: 12.10.2005.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Эссе 'Estētiskā audzināšana', 1.
  • Эссе 'Estētiskā audzināšana', 2.
  • Эссе 'Estētiskā audzināšana', 3.
  • Эссе 'Estētiskā audzināšana', 4.
Фрагмент работы

"Katras audzināšanas un mācības gala mērķim jābūt pirmām kārtām nevis – izskolot labu profesionāli, bet izaudzināt pilnīgu cilvēku. Tas ir humanitātes princips. Izglītība un audzināšana nozīmē topošo personību ievadīt kultūras dzīvē un radīšanā, lai tā, kalpodama nacionāliem un vispārcilvēcīgiem mērķiem, arī pati augtu iekšējā bagātībā un harmonijā.”
A. Dauge

Kamēr jaunatne vēl nav no praktiskās dzīves rutinēta, tās psihē valda svaigums, jūtu, fantāzijas, intuīcijas spilgtums, un katrs iespaids rada pārdzīvojumu bagātību. Audzināšanas iestāžu uzdevums būtu – uzturēt un izveidot jaunatnē šo psihisko bagātību, jo dzīve liekas tukša tikai tad, ja mūsu iekšējā pasaulē valda tukšums.
Lai padarītu bagātāku garīgo pārdzīvojumu pasauli, jāpievēršas arī estētiskajām vērtībām, jāattīsta estētiskā uzņēmība, prasība pēc estētiskā. Uzskatu, ka mūsdienu jaunatnei trūkst estētiskās apziņas klātesamība ikdienas dzīvē un, lai to veicinātu, iesaku papildus skolās apgūtajai vielai vēl dziļāk apgūt tādus radošos priekšmetus kā vizuālā māksla un mūzika. …

Коментарий автора
Atlants