Автор:
Оценка:
Опубликованно: 23.02.2018.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 19 единиц
Ссылки: Не использованы
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 1.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 2.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 3.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 4.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 5.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 6.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 7.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 8.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 9.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 10.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 11.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 12.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 13.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 14.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 15.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 16.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 17.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 18.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 19.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 20.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 21.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 22.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 23.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 24.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 25.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 26.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 27.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 28.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 29.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 30.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 31.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 32.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 33.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 34.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 35.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 36.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 37.
  • Реферат 'Izstumšanas mobinga pusaudžu vidū mazināšana sociālpedagoģiskā darbībā vispārizg', 38.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Anotācija    2
  Ievads    4
1.  Teorētiskais apskats par izstumšanas mobingu un tā mazināšanas iespējām sociālpedagoģiskā darbībā    7
1.1.  Izstumšanas mobings pusaudžu vecumposmā    7
1.1.1.  Pusaudžu vecumposma attīstības īpatnību raksturojums    7
1.1.2.  Izstumšanas mobinga jēdziena skaidrojums    9
1.1.3.  Izstumšanas mobinga izraisītāju un upuru raksturojums    12
1.1.4.  Pusaudžu izstumšanas mobinga aktualitāte    14
1.2.  Sociālpedagoģiskā darbība izstumšanas mobinga mazināšanā    15
1.2.1.  ES projekta „Lakstīgala” apskats    15
1.2.2.  Prevence izstumtības mobinga mazināšanai pusaudžiem    18
2.  Pētījums par izstumšanas mobinga riskam pakļautajiem pusaudžiem un izstumšanas mobinga mazināšanas iespējām sociālpedagoģiskā darbībā vispārizglītojošā skolā    22
2.1.  Pētījuma organizācija    22
2.2.  Pētījumā iegūto rezultātu salīdzināšana    24
2.2.1.  Izstumšanas mobinga upura intervijas rezultātu interpretējums    24
2.2.2.  Pusaudžu novērošanas rezultātu analīze    26
2.2.3.  Intervija ar klases audzinātāju rezultātu interpretējums    28
3.  Secinājumi un priekšlikumi situācijas uzlabošanai „n” skolā    30
  Izmantotās literatūras saraksts    33
Фрагмент работы

Studiju darba izstrādes laikā tika secināts, ka parasti mobings sākas spontāni un neapzināti, bet pakāpeniski kļūst apzināts, nereti tas sākas tieši pusaudžu atšķirīga izskata, uzskatu, rakstura u.tml. dēļ. Pusaudžu vecumā mobings ir līdzeklis cīņā par varu, statusu kolektīvā, sabiedrībā.
Mobinga sekas var iespaidot pusaudža turpmāko dzīvi, dzīves uztveri, pusaudža attīstību, personības veidošanos. Šajā vecumposmā pret mobingu jāizturas īpaši nozīmīgi, jo šajā vecumposmā bērniem veidojas izpratne par sevi, kā personību. Mobings parasti izraisa psiholoģiskas, emocionālas problēmas, un nereti rada arī fizisku miesas bojājumus.
Pusaudzim ir svarīgs apkārtējo atbalsts un rūpes, nereti tā trūkuma dēļ rodas mobings. Pusaudža personības attīstībā piedalās ikviens, ģimene, skolotāji, vienaudži, ir svarīgi šajā vecumposmā pusaudzī attīstīt pašapziņas un pašcieņas jūtas, lai pusaudzis spētu apzināties sevi.
Skola pusaudzim ir vieta, kur attīstīt sevi, tādēļ ir svarīgi, lai skolas vide būtu viņam labvēlīga. Diemžēl skola arī ir vieta, kur visbiežāk pusaudži saskaras ar mobingu, tādēļ ir svarīgi sniegt skolotājiem nepieciešamās zināšanas un prasmes mobinga diagnosticēšanā un novēršanā, lai pasargātu pusaudžus no mobinga negatīvām sekām.
Apkopojot 7. un 8.klašu novērojumus, kā arī izanalizējot 8.klases audzinātājas un mobinga upures intervijā iegūto informāciju, autore secina, ka klasēs atrodas skolēni (4), kuri cieš no izstumšanas mobinga, kuru patstāvīgi izjūt no pārējo klasesbiedru puses, visbiežāk tiek darīts pāri tiem klasesbiedriem, kuri atšķiras no citiem klasesbiedriem ar savu izskatu, ģērbšanos, uzskatiem.
Klases audzinātājai ir pieejama informācija par izstumšanas mobingu, bet skolā nav striktu noteikumu, kā rīkoties gadījumos, kad ir novērojams izstumšanas mobingā, tādēļ skolotāji šādos gadījumos nezina kā rīkoties. Šobrīd skolā nav izveidoti preventīvie pasākumi, kas ļautu novērst mobinga esamību skolā.
Mobinga mazināšanai skolā ir nepieciešams uzsākt skolotāju, vecāku un skolēnu padziļinātu izglītošanu mobinga jomā. Sociālajam pedagogam ir jāuzsāk aktivitātes, kas mazinātu iespējamo mobingu skolā.

Коментарий автора
Atlants