-
Stopēšana
Nr. | Название главы | Стр. |
Rezumējums | 3 | |
Stopēšana | 4 | |
Autostops | 5 | |
Autostopētājs | 5 | |
Francijas eksperimentu secinājumi | 5 | |
Veiksmīgas stopēšanas kritēriji | 5 | |
Mašīnu stopēšanas veidi | 6 | |
Turcijas eksperimenta secinājumi | 6 | |
Stopēšanas iemesli | 6 | |
Psiholoģiskais stāvoklis | 7 | |
Stopēšanas noteikumi | 7 | |
Citur pasaulē | 7 | |
Stopējot ārpus Latvijas | 7 | |
Metodes apraksts | 8 | |
Rezultāti | 9 | |
Secinājumi | 12 | |
Literatūras saraksts | 14 |
Secinājumi
Pētījuma rezultātā varu secināt, ka precīzāks tas būtu bijis, ja tiktu aptaujāti 100% LKK 1. kursa studenti, vairāk tiktu iesaistīti vīriešu kārtas pārstāvji un jautājumi būtu konkrētāki un skaitā vairāk. Rezultāti arī varētu būt neprecīzi gadījumā, ja respondenti nav koncentrējušies uz jautājumiem, ir centušies ātrāk atbildēt uz tiem un nav bijuši godīgi savās atbildēs.
Rezultāti uzrāda, ka vairāk kā puse aptaujāto studentu ir stopējuši vienu vai vairākas reizes un tikai 24% studentu nav stopējuši vispār. Tas pierāda, ka stopēšana ir aktuāla LKK 1. kursu studentu vidū. Rezultātus var salīdzināt ar citiem veiktajiem pētījumiem par stopēšanu, piemēram, ar pētījumu, kurā tika anketēti jaunieši līdz 18 gadiem. Pētījums atklāja, ka 33% bērnu stopē un to vecums, kas ar to nodarbojas, ir no 14 – 16 gadiem (”Bērnu stopēšanas pieredze Latvijā” 1.r.). Arī manā pētījumā vidējais vecums, kad studenti sākuši stopēt, ir 16 gadi.
Pētījuma procesā atklājās, ka stopējošo studentu vidū ir vismaz viens vai vairāki draugi, kas arī stopē, kas pierāda, ka stopēšana ir populāra jau plašākā mērogā par Latvijas Kultūras koledžas 1.kursu. Arī draugi varētu būt tie, kas ir iespaidojuši citus doties stopēt vai vispār pamudinājuši uz stopēšanu. Kā būtiski iemesli stopēšanai, tiek izvirzīti arī sabiedriskā transporta nekursēšana naktīs, nepietiekams kursēšanas biežums dienā, neregulāra transporta darbība, kura sekas ir šī transporta nokavēšana (ir risks, ka arī paši respondenti nav ievērojuši noteiktos laikus), sabiedriskā transporta biļešu dārgums un naudas nepietiekamība, sabiedriskā transporta neesamība, nekursēšana. Daļa studentu gan atklāj, ka stopē tomēr tieši adrenalīna un azarta dēļ.
Salīdzinoši interesants būtu pētījums par LKK 2.kursu stopēšanas aktualitātēm un salīdzināt ar 1.kursu. Pēc gada pētījumu varētu atkārtot un pārbaudīt, kas ir mainījies studentu domās, uzskatos un stopēšanas pielietojumā (gada laikā studenti tiktu iesaistīti dažādās aktualitātēs par un ap stopēšanu).…
Eksperimenti Francijā pierāda, ka ļoti svarīgs ir apģērbs, kas ir mugurā stopētājam, gan arī stopētāja dzimums. Tika secināts, ka vairāk veicas sievietēm, kurām ir lielāks krūšu izmērs. Sievietes ar C krūštura izmēru biežāk paņem transportā ne tikai vīrieši, bet pat arī sievietes (Gueguen 1297). Vēl kāds cits pētījums apstiprināja, ka, lai palielinātu iespēju nostopēt auto, jāizmanto smaids. Eksperiments gan pierādīja, ka smaidošas sievietes uzņem biežāk nekā vīriešus un apstādināto auto vadītāji bijuši lielākoties vīrieši. Smaids izraisa labas emocijas un liek autovadītājam domāt, ka persona, kas stopē, ir labvēlīgi un sirsnīgi noskaņota, ir pozitīva un laipna. Redzot šādu stopētāju, neviļus sāk smaidīt arī lielākā daļa mašīnu šoferu. Tā kā rezultātā atklājās, ka tomēr vīriešu kārtas braucēji biežāk apstājas nekā sievietes, tika secināts, ka sievietes jūtas nedrošāk potenciālo draudu dēļ nekā vīrieši, kuri jūtas drošāki un pārliecinātāki par sevi (Gueguen & FIischer-Lokou 758).