-
Saskarsmes iemaņu attīstīšana sākumskolas skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 3 | |
1. | SASKARSMES JĒDZIENS PEDAGOĢIJĀ | 5 |
2. | SĀKUMSKOLAS SKOLĒNU AR VIEGLIEM GARĪGĀS ATTĪSTĪBAS TRAUCĒJUMIEM RAKSTUROJUMS MĀCĪBU PROCESĀ | 6 |
3. | SĀKUMSKOLAS SKOLĒNU AR VIEGLIEM GARĪGĀS ATTĪSTĪBAS TRAUCĒJUMIEM SASKARSMES PRASMES | 9 |
3.1. | Saskarsmes prasmju attīstības īpatnības | 10 |
3.2. | Saskarsmes prasmju ar vienaudžiem un pieaugušajiem īpatnības | 11 |
4. | SĀKUMSKOLAS SKOLĒNU AR VIEGLIEM GARĪGĀS ATTĪSTĪBAS TRAUCĒJUMIEM SASKARSMES PRASMJU ATTĪSTĪŠANA SPECIĀLĀ PEDAGOGA DARBĀ | 13 |
SECINĀJUMI | 16 | |
NOBEIGUMS | 17 | |
LITERATŪRAS UN CITU AVOTU SARAKSTS | 18 |
SECINĀJUMI
1. Sākumskolas skolēni ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem saskarsmē nelabprāt iesaistās, ja atrodas svešā vidē, nezināmos cilvēkos, jo viņiem vajag vispirms iepazīt vidi un cilvēkus, lai veidotu saskarsmi ar vienaudžiem un pedagogiem.
2. Sākumskolas skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem var būt arī valodas
traucējumi, kas negatīvi ietekmē verbālo saskarsmi.
3. Sākumskolas skolēnu ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem saskarsmei ir liela
nozīme kognitīvo prasmju un psihiatriskajā attīstībā.
4. Sākumskolas skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem saskarsmes
prasmes attīstās lēnāk nekā skolēniem ar normālu intelektuālo attīstību.
5. Speciālais pedagogs sākumskolas skolēniem ar viegliem garīgās attīstības
traucējumiem, izmantojot attiecīgus grupu darbus, materiālus, komunikāciju, rādot
piemēru, spēj attīstīt viņu prasmes saskarsmē.
16…
Skolēnam ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem saskarsmes iemaņas veidojas ar aizkavēšanos. Lielākoties tas ir saistīts ar to, ka skolēna valodas prasmes arī ir aizkavētas. Skolēns saprot, ko viņam stāsta, bet pats nespēj uzturēt sarunu, jo vārdu krājums nav pietiekoši plašs, valodu spējas ir mazattīstītas, ir nedrošības sajūta, piesardzība. (Treško, Kondrova, Rozenfelde, Želve, 2013) Skolēnam attīstoties, mainās apkārtējā vide, sabiedrība. Mainās viņa uztvere un saskarsmes prasmes pilnveidojas, jo, atrodoties sabiedrībā, viņš iemācās komunicēt ar pārējiem, veidot ciešo kontaktu jeb sadraudzēties. Saskarsmes prasmes ātrāk pilnveidojas un attīstās, ja skolēns atrodas sabiedriskā vidē. Izglītības iestādē skolēns vēro pārējos un cenšas atdarināt, tādējādi attīstot savas komunikācijas spējas, saskarsmi ar pārējiem. (Treško, Kondrova, Rozenfelde, Želve, 2013) Sākumskolas skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem saskarsme ir būtiska, jo tā ietekmē skolēna kognitīvos procesus. Ja skolēns saskarsmē nespēj piedalīties, viņš tiek nodalīts no apkārtējās pasaules un tiek ietekmēta viņa psihiskā attīstība. Saskarsme ir svarīga, lai skolēns ar vājiem garīgās attīstības traucējumiem spētu mācīties un kļūtu patstāvīgs.
PDF formāts.
