Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Konkurences būtība un nozīme tirgū | 4 |
1.1. | Pilnīgas konkurences tirgus | 4 |
1.2. | Nepilnīgas konkurences tirgus | 7 |
1.3. | Konkurences samazināšanās ietekme uz sabiedrību | 13 |
2. | Antimonopola likumdošanas mērķi uz uzdevumi | 16 |
2.1. | Antimonopolu likumdošana ASV un Eiropā | 16 |
2.2. | Antimonopolu likumdošana Latvijā | 20 |
2.3. | Antimonopola likuma trūkumi | 23 |
3. | Konkurences veicināšana Latvijā | 25 |
Secinājumi un priekšlikumi | 29 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 30 |
Secinājumi un priekšlikumi
1. Pēc teorijas ideāls tirgus modelis ir pilnīgas konkurences tirgus, bet lai tuvotos pilnīgai konkurencei ir jāatbrīvojas no monopoliem, bet tas nav iespējams, jo lielākai daļai dabisko monopolu ir tikpat kā neiespējami sastādīt konkurenci.
2. Konkurences padome Latvijā īsteno valsts politiku konkurences attīstības un aizsardzības jautājumos, kur darbības mērķis ir uzlabot valsts ekonomiku un panākt, lai tirgus strādā patērētāju interesēs un vienlīdzīgas konkurences apstākļos.
3. Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija un Konkurences padome iet roku rokā, kad ir runa par konkurences veicināšanu, jo bez Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija, kas regulē vienus no lielākajiem monopoliem, Konkurences padomei būtu daudz grūtāk veicināt konkurenci, ja monopoli būtu atļauti nospiest mazākos.
4. Latvijas konkurences veicināšanas likumdošana ir veikusi garu ceļu un piedzīvojusi daudz pārmaiņu, bet tikai tajā labākajā virzienā, jo nu mazais likums “Par konkurenci un monopoldarbības ierobežošanu” ir kļuvis par daudz pilnvērtīgāku likumu “Konkurences likums”, kas pilnībā atbilst Eiropas standartiem.
5. Uzveikt dabisko monopolu valstī var tikai konkurences pieaugums attiecīgajā tirgus sektorā, tādēļ arī Konkurences padome patstāvīgi veic grozījumus un pilnveido Konkurences likumu, kas ierobežo monopolus un veicina konkurenci.
6. Konkurenci ir ļoti svarīgi attīstīt, jo tikai veicot pasākumus konkurences attīstībai mazākie uzņēmumi var konkurēt tirgū un netikt saspiesti monopolu ietekmes rezultātā.
…
Saturs. Ievads 3 lpp. 1. Konkurences būtība un nozīme tirgū 4 lpp. 1.1. Pilnīgas konkurences tirgus 4 lpp. 1.2. Nepilnīgas konkurences tirgus 7 lpp. 1.3. Konkurences samazināšanās ietekme uz sabiedrību 13 lpp. 2. Antimonopola likumdošanas mērķi uz uzdevumi 16 lpp. 2.1. Antimonopolu likumdošana ASV un Eiropā 16 lpp. 2.2. Antimonopolu likumdošana Latvijā 20 lpp. 2.3. Antimonopola likuma trūkumi 23 lpp. 3. Konkurences veicināšana Latvijā 25 lpp. Secinājumi un priekšlikumi 29 lpp. Izmantotās literatūras un avotu saraksts 30 lpp.
