Автор:
Оценка:
Опубликованно: 06.01.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 13 единиц
Ссылки: Использованы
  • Реферат 'Pirmsskolas skolotāja darbība pedagoģiskajā procesā', 1.
  • Реферат 'Pirmsskolas skolotāja darbība pedagoģiskajā procesā', 2.
  • Реферат 'Pirmsskolas skolotāja darbība pedagoģiskajā procesā', 3.
  • Реферат 'Pirmsskolas skolotāja darbība pedagoģiskajā procesā', 4.
  • Реферат 'Pirmsskolas skolotāja darbība pedagoģiskajā procesā', 5.
  • Реферат 'Pirmsskolas skolotāja darbība pedagoģiskajā procesā', 6.
  • Реферат 'Pirmsskolas skolotāja darbība pedagoģiskajā procesā', 7.
  • Реферат 'Pirmsskolas skolotāja darbība pedagoģiskajā procesā', 8.
  • Реферат 'Pirmsskolas skolotāja darbība pedagoģiskajā procesā', 9.
  • Реферат 'Pirmsskolas skolotāja darbība pedagoģiskajā procesā', 10.
  • Реферат 'Pirmsskolas skolotāja darbība pedagoģiskajā procesā', 11.
  • Реферат 'Pirmsskolas skolotāja darbība pedagoģiskajā procesā', 12.
Фрагмент работы

Savā darbā es gribu aprakstīt pirmsskolas skolotājas darbību. Ar pirmsskolas skolotājas darbību būs saistīts arī mans maģistra darbs.
Strādājot pirmsskolas izglītības iestādē par pirmsskolas skolotāju, es varu teikt, ka audzināšanas un mācību darbā galvenā un noteicošā loma ir pedagogam (pirmsskolas skolotājai) – pedagoga zināšanam un prasmēm. No pirmsskolas skolotājas ir atkarīgs audzināšanas un izglītošanas darba saturs, līmenis, organizācijas veids. Ne mazāka loma ir auklei, kura gan tieši, gan netieši piedalās audzināšanas un mācību darbā.
Mācību un audzināšanas darba plānošana izvirza konkrētus uzdevumus katram pedagogam. Pirmsskolas skolotājai labi jāpārzin un jāievieš praktiskajā darbā mūsdienu pedagoģijas un psiholoģijas atzinumi. Katram pedagogam regulāri jāceļ sava kvalifikācija, sekojot jaunākajām pedagoģijas, psiholoģijas un mācīšanas metodikas atziņām (1, 5.lpp.).
Pirmsskolas skolotājas uzdevums ir radīt apstākļus, kas motivētu pirmsskolas vecuma bērnu darbībai, ņemot vērā viņa personību, spējas, prasmes un iepriekšējo pieredzi. Neaizrādot un nekritizējot, ja bērns cenšas, bet rezultāts tomēr nav apmierinošs. Ir jāsaprot, ka bērns cenšas tik, cik viņš var. Pirmsskolas skolotājas uzdevums ir veicināt bērna darbotiesprieku, uzslavējot jebkuru rezultātu.
Rakstot par pirmsskolas skolotājas darbību, es pievērsu savu uzmanību arī definīcijam no „Pedagoģijas terminu skaidrojošās vārdnīcas” un „Psiholoģijas vārdnīcas”.
Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīcā jēdziens „darbība” tiek raksturots kā kustība, pāreja citā stavoklī; cilvēka kustību, dzīvīguma svarīgākā izpausme, vitālās enerģijas izlietojums. Process, kurā izpaužas cilvēka aktīva attieksme pret apkārtējo vidi, īstenību, mērķtiecīga apkārtējās vides un paša cilvēka pārveidošana. Cilvēka darbību rosina viņa vajadzības, kas atspoguļojas viņa apziņā kā vajadzību apmierināšanai nepieciešamu objektu un darbību tēli. Vajadzību apmierināšana ir mērķis (6, 33.lpp.), kas nosaka darbības virzību. Cilvēkam ir svarīgi apzināties savas darbības mērķi.
Vārdam „darbība” ir arī otra nozīme - darbošanās, darbs konkrētā jomā, nozarē, kas raksturīgs cilvēkam kā sabiedriskai būtnei.

Коментарий автора
Atlants