Автор:
Оценка:
Опубликованно: 14.04.2004.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Эссе 'Ziņu atlases kritēriji Valmieras televīzijā', 1.
  • Эссе 'Ziņu atlases kritēriji Valmieras televīzijā', 2.
  • Эссе 'Ziņu atlases kritēriji Valmieras televīzijā', 3.
Фрагмент работы

Atlasot informāciju, ko uzsvērt un par ko runāt, mēdijs veido priekšstatu par sabiedrībā notiekošo un spēj būtiski ietekmēt sabiedrisko domu. Bieži liekas, ka reģionālajiem mēdijiem dažādu iemeslu dēļ ir grūti konkurēt ar nacionāla mēroga radio, TV un preses izdevumu ziņām. Taču par vietēja mēroga jautājumiem tieši reģionālie mēdiji ir vieni no būtiskākajiem sabiedriskās domas veidotājiem, jo ir tuvāk savam skatītājam/lasītājam un vislabāk to pazīst. Kaimiņi, pilsētas un pagasta vadība, vietējās sporta komandas un pat laika apstākļi - tās visas ir svarīgas ikdienas sadzīves sastāvdaļas, par ko nacionālie mēdiji nevar atļauties runāt. No nacionālo mēdiju ziņām skatītājs to nemaz negaida, bet no vietējām gan. Tie ir reģionālo mēdiju ziņu temati, kurus žurnālists var izmantot un padarīt savai auditorijai interesantus.
Valmieras TV raida 30 - 40 km rādiusā Valmieras, Limbažu, Valkas un Cēsu rajonos un šajā teritorijā pēc Valmieras TV rīcībā esošiem datiem ir ap 100 000 iedzīvotāju. Kritēriji, pēc kuriem Valmieras televīzija atlasa ziņas, galvenokārt ir divi:
1) laiks, kas jāaizpilda – ja notikumu maz, nekāda īpaša atlase nenotiek;
2) notikuma vieta - vispirms tiek gatavoti sižeti par pašu pilsētu, tad par Valmieras rajonu un tikai tad par pārējā raidlauka (Valkas, Limbažu un Cēsu pilsētām un rajoniem) aktualitātēm, tām atvēlot mazāk laika, it īpaši, ja notikuma vietā Valmieras TV nav redzama.
Ziņu temati tiek izvēlēti pēc to nozīmīguma un aktualitātes.

Коментарий автора
Atlants