Автор:
Оценка:
Опубликованно: 10.11.2025.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 12 единиц
Ссылки: Использованы
  • Эссе 'Poētiskais dokumentālais kino PSRS ideoloģijas realitātēs: Aivara Freimaņa četru', 1.
  • Эссе 'Poētiskais dokumentālais kino PSRS ideoloģijas realitātēs: Aivara Freimaņa četru', 2.
  • Эссе 'Poētiskais dokumentālais kino PSRS ideoloģijas realitātēs: Aivara Freimaņa četru', 3.
  • Эссе 'Poētiskais dokumentālais kino PSRS ideoloģijas realitātēs: Aivara Freimaņa četru', 4.
  • Эссе 'Poētiskais dokumentālais kino PSRS ideoloģijas realitātēs: Aivara Freimaņa četru', 5.
  • Эссе 'Poētiskais dokumentālais kino PSRS ideoloģijas realitātēs: Aivara Freimaņa četru', 6.
  • Эссе 'Poētiskais dokumentālais kino PSRS ideoloģijas realitātēs: Aivara Freimaņa četru', 7.
Фрагмент работы

Aivars Freimanis ir viens no izcilākajiem kinorežisoriem, kā arī Latvijas PSR goda mākslinieks. Viņš tiek uzskatīts par Rīgas poētiskā dokumentālā kino skolas dibinātāju , tāpēc viņa kino un turpmākās ietekmes uz kultūru analīze ir aktuāla doma. Darba mērķis ir atklāt poētiskā dokumentālā kino stilu Latvijā padomju laikā un aplūkot Aivara Freimaņa ietekmi uz Latvijas kultūru kino jomā. Darba uzdevums ir analizēt A. Freimaņa filmas “Krasts”, “Ceļamaize”, “Kuldīgas freskas” un “Lomi”, kas pieejamas datu bāzē “Redzi, dzirdi Latviju”. Datubāzē “Redzi, dzirdi Latviju” pieejami arhīva dokumenti par Latviju, tās cilvēkiem un dažādiem notikumiem no 19. gadsimta vidus līdz mūsdienām. Darbā iekļauts teorētiskais skatījums uz filmām, vēsturiskais konteksts – ideoloģijas un varas ietekme Latvijā PSRS laikā un kinomateriāla analītisks apraksts. Noslēgumā izdarīt secinājumus, izvērtēt dokumentālo filmu stāstījumu, lomu Latvijas kultūrā un A. Freimaņa ietekmi uz poētisko dokumentālo kino.
Dokumentālās filmas ir informācijas nodošanas un sabiedriskās domas ietekmēšanas līdzeklis. Šādas filmas parāda skatītājiem reālos notikumos, liek aizdomāties par kontekstu un izraisa emocionālas atbildes. …

Коментарий автора
Atlants