-
Mēneša plāns februārim pirmsskolā
Rotaļnodarbības galvenā daļa Skolotāja aicina atcerēties, kādus attēlus apskatījām no rīta. Kas tajos bija attēlots?
Skolotāja paņem nelielu maisiņu kurā ir attēli ar dažādiem profesijas pārstāvjiem. Aicina katram izvēlēties un veidot aprakstošu mīklu, bet pārējie mēģina uzminēt, kas tā par profesiju.
Skolotāja izvēlas ugunsdzēsēja attēlu un uzdod mīklu. (Ja izceļas ugunsgrēks, palīgā dodas…?)
Skolotāja turpina uzdot jautājumus par ugunsdzēsēju darbu. Vai mēs zinām, ko ugunsdzēsēji dara, kad nedzēš ugunsgrēkus? Kādi vēl varētu būt viņu darba pienākumi? Kā mēs to varētu uzzināt?
Mēs varētu doties uz ugunsdzēsēju depo un noskaidrot, ko tad viņi tur dara un kā viņiem tur izskatās!
Izdomā jautājumus, kādus varētu uzdot ugunsdzēsējiem, par viņu darbu, par ugunsdrošību utt.
Dodamies saģērbties un ejam uz ugunsdzēsēju depo!
Nonākot tur mūs sagaida ugunsdzēsējs, iepazīstina ar sevi un aicina apskatīt telpas. Pastāsta kāda ir viņu ikdiena. Apskatām inventāru , par kuru ugunsdzēsējs pastāsta. Ugunsdzēsējs aicina uzdot jautājumus.
Pastāsta nedaudz par ugunsdrošību un uzdod bērniem jautājumus par drošību.
Beigās katram pasniedz žetonu par ciemošanos ugunsdzēsēju depo (kartona aplītis ar ugunsdzēsēju ārkārtas numuru un ugunsdzēsēju mašīnu).
Aizejot atpakaļ uz grupu skolotāja jautā bērniem, kas viņiem vislabāk patika ugunsdzēsēju depo?
Skolotāja piedāvā katram no plastilīna izveidot ugunsdzēsēju inventāru, mašīnu vai pašu ugunsdzēsēju, un papildināt profesiju centriņu.
…
Mēnesis – Februāris Temats – Draudzīgā ģimene Attīstības pakāpe – 4 Mērķis – Pozitīvas attieksmes veidošana pret savām mājām un ģimeni. Nedēļas apakštemati Uzdevumi Resursi Kontrole/atgriezeniskā saite Katram sava māja (Es un dzīvā/nedzīvā daba) 1. Pilnveidot izpratni par māju – mana māja, mana ģimene. 2. Papildināt zināšanas par mājokļa iekārtojumu un tā nepieciešamību. 3. Sniegt priekšstatu par ģimenes koku. 4. Sniegt zināšanas un veidot izpratni par vidi un tajā notiekošajiem procesiem. 5. Papildināt zināšanas par mēbeļu daudzveidību un to funkcijām. 6. Veidot pozitīvu attieksmi pret savām mājām un savu ģimeni. Sveces, prezentācijas, dažādi attēli, pasakas, teikas, dzejoļi, ticējumi. Enciklopēdijas. Objektu, priekšmetu grupēšana. Virzienu noteikšana. Mana māja – mana ģimene. Ģimenes koka veidošana. Sveču dienas izstāde. Kopīga darbošanās ar vecākiem. Ticējumi- to nozīme.
