Автор:
Оценка:
Опубликованно: 17.02.2003.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 4 единиц
Ссылки: Не использованы
  • Реферат 'Motīvi un motivēšanas teorijas', 1.
  • Реферат 'Motīvi un motivēšanas teorijas', 2.
  • Реферат 'Motīvi un motivēšanas teorijas', 3.
  • Реферат 'Motīvi un motivēšanas teorijas', 4.
  • Реферат 'Motīvi un motivēšanas teorijas', 5.
  • Реферат 'Motīvi un motivēšanas teorijas', 6.
  • Реферат 'Motīvi un motivēšanas teorijas', 7.
  • Реферат 'Motīvi un motivēšanas teorijas', 8.
  • Реферат 'Motīvi un motivēšanas teorijas', 9.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
1.  Ievads    2
2.  Vajadzība un motīvs kā personības aktivitātes avoti    3
2.1.  Motīvu klasifikācija    3
3.  Dažādā vajadzību klasifikācija un veidi    4
3.1.  Maslova vajadzību hierarhija    4
4.  Dažādie uzskati par cilvēka motivācijas mehānismiem    5
4.1.  Metamotivācija    6
4.2.  Deficientā un sadzīves motivācija    6
4.3.  Uzvedības motivācija    6
  Izmantotie informācijas avoti    8
Фрагмент работы

Personības psiholoģija ir viens no šobrīd pasaulē nozīmīgākajām psiholoģijas nozarēm. Psiholoģija un vispār zinātne ir bagāta ar dažādām, bieži visai atšķirīgām personības koncepcijām. Bet pati personība jau arī ir daudzšķautņaina. Apkārtējās pasaules, kurā dzīvo cilvēks, daudzveidība nosaka tās pētīšanas ceļu daudzveidību, kas savukārt nosaka dažādas zināšanu jomas un zinātnes. Un katrai šai jomai vai zinātnei ir savs pētīšanas priekšmets.
Par uzvedību psiholoģijā parasti sauc cilvēka vai dzīvnieka aktivitāti, kuru var vērot no malas. Uzvedības pamatā ir motivācija. Par to arī šis referāts.
Darbā apskatīti tādi jēdzieni kā motivācija, motīvs, uzvedība un vērtības, jo tiem ir ļoti cieš sakars šajā jomā.
Viens no, manuprāt, nozīmīgākajiem psihologiem, kas savās teorijās skaidrojis motivācijas sakarību ar vajadzībām un motivācijas problēmas, ir Abrahams Maslovs. Tāpēc šajā referāta blakus citām psiholoģijas pieejām šajā jomā galvenā uzmanība tiek pievērsta šī zinātnieka un pētnieka teorijām. A. Maslovs zimis Bruklinā, Ņujorkā, krievu ebreju emigrantu ģimenē, kurā ir vecākais no 7 bērniem. Pēc tēva vēlēšanās sācis studēt jurisprudenci, bet šajā jomā viņam diezko neveicas. 1930.gadā A. Maslovs iegūst bakalaura grādu, 1931.gadā – humanitāro zinātņu maģistra grādu, bet 1934.gadā – humanitāro zinātņu doktora grādu. Viņš pēta primātu uzvedību, pēc tam pievēršoties arī cilvēkam. Turpina studēt un iepazīt biheiviorismu un dibina savas teorijas un psiholoģijas virzienus.
Personības aktivitātes problēma parādās līdz ar personības modeļa uzbūves un satura definēšanu psiholoģijā. Kā uzvedīsies cilvēks tajā vai citā situācijā? Kas nosacīs cilvēka rīcību konkrētajā situācijā? Uzvedību noteicošo likumsakarību un mehānismu, kā arī cilvēka aktivitātes ievirzes zināšana sevišķi svarīga tiem, kas nodarbojas ar audzināšanu dažādo sociālo institūtu sistēmā (ģimenē, skolā utt.). …

Коментарий автора
Atlants