Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Ārējās tirdzniecības struktūra | 4 |
1.1. | Ārējās tirdzniecības priekšrocības | 4 |
1.1.1. | Ārējās tirdzniecības absolūtās priekšrocības | 4 |
1.1.2. | Ārējās tirdzniecības salīdzināmās priekšrocības | 5 |
1.2. | Ārējās tirdzniecības pamats | 6 |
1.2.1. | Ārējās tirdzniecības galvenie rādītāji | 6 |
1.2.2. | Eksporta apjoms | 7 |
1.2.3. | Importa apjoms | 10 |
1.3. | Ārējās tirdzniecības politika | 12 |
1.3.1. | Brīvā tirdzniecība | 13 |
1.3.2. | Protekcionisms | 13 |
2. | Latvijas ārējās tirdzniecības raksturojums | 16 |
2.1. | Latvijas ārējās tirdzniecības ģeogrāfiskā struktūra | 16 |
2.2. | Latvijas ārējās tirdzniecības preču struktūra | 18 |
2.3. | Latvijas ārējās tirdzniecības maksājumu bilance | 19 |
3. | Latvijas ārējās tirdzniecības perspektīvas | 23 |
Secinājumi un priekšlikumi | 25 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 26 |
Globalizācija ir viena no svarīgākām tendencēm mūsdienas pasaules ekonomikā, bet integrācija starptautiskās organizācijās un valstu apvienībās ir viens no priekšnosacījumiem jebkuras valsts ekonomiskai attīstībai. Pašlaik neviena valsts nevar būt uzskatāma par slēgtu un neatkarīgu ekonomisko sistēmu. Tāpēc autors vēlas darbā apskatīt Latvijas ārējo tirdzniecības raksturojumu un perspektīvas.
Pētījuma objekts ir Latvijas ārējā tirdzniecība. Kurš tiek izskatīts trīs nodaļās. Pirmajā tiek apskatītas ārējās tirdzniecības priekšrocības, rādītāji un politika. Otrajā nodaļā tiek apskatīts Latvijas ārējās tirdzniecības raksturojums un pēdējā Latvijas ārējās tirdzniecības perspektīvas.
Darba uzdevumi ir:
apzināt Latvijas ārējās tirdzniecības situāciju un perspektīvas nākotnē;
izstrādāt darbu teorētiski, kā īstenošanai izmantojami dažādi avoti: grāmatas, laikraksti un internets. No šiem avotiem iegūtā teorētiskā informācija tiek apkopota atbilstošajās nodaļās un statistiskā informācija tiek sakopota tabulās un grafikos.
Uzdevumu sasniegšanai darbā tiks izmantota statistiskā pētījuma metode, kuru izmantos statistisko datu aprēķināšanai, ilustrēšanai un analīzei. Izmantojot statistiskas pārskatus par laikposmu no 2000. gada līdz 2004. gadam, tā kā jaunāka informācija pagaidām ir nepilnīga un nav uzskatāmi salīdzināma ar iepriekšējiem gadiem. Novērošana būs daļēja izmantojot tikai svarīgākos un nepiecieešamākos rādītājus.…
Pētījuma objekts ir Latvijas ārējā tirdzniecība. Kurš tiek izskatīts trīs nodaļās. Pirmajā tiek apskatītas ārējās tirdzniecības priekšrocības, rādītāji un politika. Otrajā nodaļā tiek apskatīts Latvijas ārējās tirdzniecības raksturojums un pēdējā Latvijas ārējās tirdzniecības perspektīvas.
