Автор:
Оценка:
Опубликованно: 06.03.2019.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 5 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2016–2020 гг.
  • Реферат 'Drāmas terapija pusaudžu vecumā', 1.
  • Реферат 'Drāmas terapija pusaudžu vecumā', 2.
  • Реферат 'Drāmas terapija pusaudžu vecumā', 3.
  • Реферат 'Drāmas terapija pusaudžu vecumā', 4.
  • Реферат 'Drāmas terapija pusaudžu vecumā', 5.
  • Реферат 'Drāmas terapija pusaudžu vecumā', 6.
  • Реферат 'Drāmas terapija pusaudžu vecumā', 7.
  • Реферат 'Drāmas terapija pusaudžu vecumā', 8.
  • Реферат 'Drāmas terapija pusaudžu vecumā', 9.
  • Реферат 'Drāmas terapija pusaudžu vecumā', 10.
  • Реферат 'Drāmas terapija pusaudžu vecumā', 11.
  • Реферат 'Drāmas terapija pusaudžu vecumā', 12.
  • Реферат 'Drāmas terapija pusaudžu vecumā', 13.
  • Реферат 'Drāmas terapija pusaudžu vecumā', 14.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Drāmas terapija un tās raksturojums    4
1.2.  Drāmas terapijas vēsture pasaulē un Latvijā    5
2.  Pusaudžu vecumposma raksturojums    6
2.1.  Drāmas terapija pusaudžiem    7
3.  Drāmas terapijas vingrinājumi    8
3.1.  Playing each other like an instrument    8
3.2.  Back to back drawing    9
3.3.  Line up!    9
3.4.  Frozen sculptures    9
3.5.  Building connections    10
3.6.  The Tree    10
  Secinājumi    11
  Bibliogrāfiskais saraksts    12
Фрагмент работы

3.5. Building connections
Vingrinājums tiek veikt kopējā aplī. Ar maza izmēra bumbu vai jebkādu citu priekšmetu, ko var padot pa apli. Dalībniekam, kuram šis priekšmets ir rokās iesāk spēli, pasakot jebkāda teikuma sākumu. (Piemēram- „Kad esmu noskumis, es...”, „Mana vismīļākā nodarbošanās ir...”, „kad es biju maziņš, es...”). Priekšmetu sniedz citam aplī esošajam dalībniekam, kuram ir arī jāpabeidz teikums.

Secinājumi
1) Drāmas terapijā izmanto dažādas teātra tehnikas, lomu spēles, sociodrāmu un psihodrāmu, izvērstu dramatizējumu, stāstus, pasakas, metaforas, simbolus, sapņus, maskas, grimu, priekšmetus, lelles un marionetes, fotogrāfijas un video, lai radošā veidā nonāktu pie pilnīgākas psihes un emocionālās integrācijas, personības izaugsmes un izmaiņām, kā arī dažādu simptomu mazināšanas
2) Terapiju izmanto ne tikai terapeitiskiem mērķiem, bet arī personības izaugsmes grupās, pedagoģijā, dramatiskajās mākslās un darbā ar organizācijām.
3) 20.gadsimta 30. un 40. gados Lielbritānijā daudzi terapeiti atklāja drāmas pozitīvos resursus darbā ar klientiem
4) 20. gadsimta sākumā J. L. Moreno ieviesa savā praksē jaunu tehniku - lomu maiņu, kuru izmantoja grupu psihoterapijā. Šī metode turpmāk kļuva par vienu no visbiežāk izmantotajām psihodrāmas tehnikām, un turpmāk attīstījās kā ievērojama grupu psihoterapijas metode.
5) Drāmas terapijas attīstību Latvijā uzsākuši psihodrāmas un grupu psihoterapijas speciālisti, sertificēti ārsti - psihoterapeiti Rovēna Zarakovska, Agris Palkavnieks, Aelita Vagale un Velga Sudraba
6) Modernā psihodrāma samērā daudz izmanto drāmas terapijas elementus - lomu spēles, spontanitātes vingrinājumus, improvizācijas tehnikas
7) Pusaudžu gadi tiek uzskatīti par lūzuma, krīzes un pārejas periodu no bērna uz pieaugušo stāvokli.
8) Lielākā vai mazākā mērā pusaudzi raksturo negatīvisms, opozīcija, nepakļaušanās un „lomu” sajukums.
9) Drāmas terapijā darbā ar pusaudžiem ļoti svarīgi drāmas terapeitam ir izveidot ar pusaudzi tādas terapeitiskās atiecības, kurās valda savstarpēja uzticēšanās, jo pusaudži terapeitu var ierindot tādā pašā kategorijā kā skolotājus un vecākus

Коментарий автора
Atlants