-
Interaktīvo mācību metožu izmantošana latviešu folkloras apguvē 4.klasē
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 6 | |
1. | Aktuāli jautājumi mūsdienu izglītībā | 8 |
1.1. | Folklora-tautas pedagoģijas pamats | 10 |
1.2. | Folklora bērnu audzināšanas un attīstības kontekstā | 12 |
2. | Personības teoriju apskats | 18 |
2.1. | Interešu nozīme personības attīstībā | 20 |
2.2. | Sākumskolas bērnu attīstības raksturojums | 22 |
2.3. | 4. klases skolēnu raksturojums | 24 |
3. | Pētījuma metožu apraksts | 28 |
4. | Interaktīvo mācību metožu raksturojums folkloras apguves skatījumā | 31 |
4.1. | Interaktīvās mācību metodes un to mērķi | 34 |
4.2. | Interaktīvās mācību metodes folkloras apguvē | 42 |
5. | Interaktīvo mācību metožu izmantošanas iespējas latviešu folkloras stundās 4.klasē | 44 |
5.1. | Stundu tematiskais plānojums un izvirzītie mērķi | 45 |
5.2. | Stundu norišu apraksti | 46 |
5.3. | Pētījuma noslēguma kontroldarba analīze un rezumējums | 55 |
5.4. | Projekta darba norises apraksts | 56 |
Noslēgums | 58 | |
Literatūras saraksts | 60 | |
Pielikumi | 62 |
Tīrā un pirmatnējā veidā folklora reti kur vairs sastopama. Lielākā daļa informācijas par to saglabājusies muzejiskās realitātēs, dainu krājumos, folkloristu savāktajos materiālos. Līdztekus dziļi ētiskiem motīviem latviešu folklorā eksistē arī citi ļoti cilvēka audzināšanas motīvi. Skaidrs, ka jebkuram cilvēkam, jau sākot ar skolu, jādod iespēja atrasties dialogā ar savas tautas mantojumu.
Mūrnieks A. ir teicis: „Skolai jāmāca par patieso, daiļo, labo. Jāsaglabā tās tradīcijas, kuras Latvijas skolās koptas jau pirmajā Latvijas neatkarības laikā. Folkloras apguvei jāatrod sava vieta mācību stundu laikā ’’(Mūrnieks , 1997, 28).
Folklora ir piepildīta ar dzīves pamācībām, gudrībām, ētiskiem, estētiskiem, tikumiskiem motīviem. Ar kādām metodēm mācīt un radīt bērnos lielāku interesi par folkloru, tās mantojumu? Kāpēc vajadzētu pētīt optimālākās metodes folkloras apguvē? Kursīte J. akcentē piecas galvenās folkloras pamatvērtības:
Pirmkārt, tāpēc, ka folklora ir mūsu garīgā bagātība, iespējams pati lielākā.
Otrkārt, mācoties folkloru, mēs labāk sapratīsim, kāpēc šodien esam tādi un ne citādi.
Treškārt, folklora ir mūsu tradīciju tradīcija.
Ceturtkārt, folklorai jāpalīdz pārvarēt mūsu mēmumu, proti, neprasmi izteikties.
Piektkārt, folklora palīdzēs apzināt gan mūsu tautai specifisko, gan arī kopīgo ar citām tautām(Kursīte, 1996, 427).
Šie faktori arī noteica mana maģistra darba tēmas - Interaktīvo mācību metožu izmantošana latviešu folkloras apguvē 4.klasē izvēli.
Maģistra darba mērķis – izpētīt optimālākās mācību metodes folkloras apguvē dzimtās valodas stundās 4.klasē.
Pētījuma objekts – mācību process sākumskolā.
Pētījuma priekšmets – interaktīvo mācību metožu iespējas folkloras apguvē.
Hipotēze – latviešu folkloru 4.klasē iespējams efektīvi apgūt, dažādojot darba organizācijas formas un, ja tiek izmantotas interaktīvās mācību metodes.
Pētījuma uzdevumi:
1. Izstrādāt un aprobēt interaktīvo metožu sistēmu folkloras apguvei 4.klasē.
2. Atklāt zināšanu apguves un skolēnu attieksmes veidošanas iespējas, izmantojot interaktīvās mācību metodes folkloras apguvē 4. klasē.
3. Apkopot un analizēt praksē iegūtos rezultātus.…
darbā izmantotie literatūras vavoti 64,atsauces ir izmantotas.
