-
Animācija
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
Vēsture | 4 | |
Tradicionālā animācija | 5 | |
Leļļu animācija | 5 | |
Datoranimācija | 6 | |
Animācijas tehnikas | 7 | |
Izmantotā literatūra | 8 |
Animācija ir secīgi ātra displeja 2-D vai 3-D attēli vai modeļu pozīcijas, kas izveido kustību. Tā ir optisko ilūziju kustībaun var tikt izveidota un parādīta dažādos veidos. Visbiežākā veidošanas metode ir kā kinofilma vai video programma, kaut arī ir vairākas citas animācijas.
Fantasmagorie by Emile Cohl, 1908 Agrīnās animācijas mēģinājuma piemērus var atrast paleolīta alu gleznojumos. Šajos gleznojumos dzīvnieki ir attēloti ar vairākām kājām, tādā veidā skaidri mēģinot parādīt kustību. (Sito 95).
Uz 5200 gadu vecas māla bļodas, kas atrasta Irānā, uzgleznotas kazas dažādās pozīcijās uz bļodas malām. Tas tiek uzskatīs par piemēru agrīnajai animācijai.
Nav viena persona, kuru var uzskatīt par filmu animācijas "autoru", jo bija vairāki cilvēki, kas veica vairākus projektus, kurus varētu uzskatīt par dažāda veida animācijas piemēriem, vienā un tajā pašā laikā.
Georges Melies, bija specefektu filmu radītājs. …
Animācijas kino ir viens no trim kino pamatveidiem ( līdz ar dokumentālo kino un aktierkino). Agrāk teica – multiplikācijas (latīņu valodā multi – daudz) kino, ar to domājot attēlu pavairošanu. Joprojām saglabājies mīļvārdiņš multenīte... Pasaulē lieto vārdu animācija (latīņu valodā anima – dvēsele), tātad – animēt nozīmē iedvest dzīvību, atdzīvināt. Zīmētā filma ir atdzīvinājusi zīmējumus, leļļu filmā atdzīvojas lelles.
