-
Vērtēšanas metodes
Secinājumi
1. Vērtēšanas metožu pareizs lietojums var atvieglot un padarīt veiksmīgāku mācību procesa organizēšanu un vadīšanu;
2. Pirms lietot kādu no vērtēšanas metodēm, skolotājam ir jāiepazīstas ar tās struktūru un pareizu veidošanu, lai izvairītos no kļūdām un neparedzētiem gadījumiem, kas ir iespējami mācību procesa laikā;
3. Vērtēšanas metodes ir līdzekļi, ar kuru palīdzību attīstīt bērnu domāšanu, spriestspēju, intelektuālo attīstību, kā arī novērot un izanalizēt skolēnu attīstības līmeni, sasniegumu rezultātus un tamlīdzīgi;
4. Skolotājam savā darbā būtu lietderīgi izmantot jebkuru no aprakstītajām metodēm, to iepriekš pielāgojot skolēnu vajadzībām un vēlamajiem rezultātiem;
5. Skolotājam ir jāizprot, kura metode ir pielietojama pirmsskolā, kura – sākumskolā un tamlīdzīgi, lai nerastos problēmas ar tās izveidošanu un piedāvāšanu skolēniem;
6. Lai metodes tiktu pielietotas visaugstākajā līmenī, skolotājam jābūt spēcīgām zināšanām par katras metodes plusiem un mīnusiem, struktūru un tā tālāk;
7. Skolotājam jāprot paskaidrot, ka šādas vērtēšanas metodes nekādā ziņā negatīvi neiespaidos skolēnu atzīmes, bet gan būs kā palīglīdzeklis, lai šīs atzīmes paaugstinātu, lai skolēni izprastu paši savu darbību un tās rezultātu nozīmīgumu.
…
Vērtēšanas sistēma ir tā, kas, savā ziņā, vislabāk parāda skolēna sasniegumu līmeni. Tas, cik veiksmīgi norit vērtēšana, ir atkarīgs no dažādiem faktoriem, no kuriem viens ir vērtēšanas metodes. Ja šīs metodes nav izvēlētas atbilstoši skolēnu attīstības un zināšanu līmenim, ir neprofesionāli un neveiksmīgi izveidotas, tās ne tikai pazemina mācīšanās kvalitāti, bet arī skolotāja autoritāti ne tikai skolēnu, bet arī kolēģu un vecāku vidū, jo nespēj sekmēt skolēnu izaugsmi, bet gan padara mācīšanās procesu apgrūtinošu un maz saprotamu. Turpmāk aprakstīšu septiņas galvenās vērtēšanas metodes, kā arī veikšu savus secinājumus par tām.
