Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Inovācijas definīcijas | 4 |
2. | Inovācija organizācijā | 6 |
Secinājumi | 8 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 9 |
Vārds ”inovācijas” (innovation) ir cēlies no vārda “novācijas” (novation), kas nozīmē “jauninājumi, jaunievedumi”.[3;456] Taču šā viena (angļu valodā divu) burtu “piekabināšana” būtiski paplašina un izmaina pirmatnējā vārda jēgu.
Jēdziena “inovācijas” skaidrojumi un definīciju mēģinājumi ir diezgan daudzveidīgi .
Lai pilnīgāk paskaidrotu termina „inovācija” plašo jēdzienu, interesanti ir iepazīties arī ar sekojošiem formulējumiem:
Inovācija ir produktu un pakalpojumu uzlabošana, vienlaicīgi paplašinot arī to tirgu,
Inovācija ir jaunu produkcijas ražošanas, piegādes un sadales metožu ieviešana,
Inovācija ir uzņēmumu vadības, darba organizācijas, darba apstākļu un darba spēka profesionalitātes līmeņa celšana,
Inovācija ir jauns domāšanas veids par to, kā jāattīsta bizness un kā sekmīgi komercializēt jaunas idejas un pielietot jaunas tehnoloģijas,
Inovācija ir sabiedrības attīstības dzinējspēks. [4]
Pasaulē tiek izmantotas dažādas inovācijas definīcijas. Piemēram, Lielbritānijas valdība izmanto sekojošo definīciju: “Inovācija ir veiksmīga jaunu ideju ieviešana jaunās tehnoloģijās, dizainā un citās praksēs, kas ir galvenais veiksmes faktors biznesa procesa attīstībā…”.…
Pēdējo gadu laikā arvien lielāku nozīmi tautsaimniecības attīstībā ieņem zināšanas. Lai radītu zinātņietilpīgu ražošanu, sākumā ir jābūt zinātnei, kas rada jaunas zināšanas, un inovācijai, kas jaunām zināšanām piešķir augstu lietošanas vērtību jaunu produktu vai pakalpojumu veidā un dod ražojošam uzņēmumam atbilstošu peļņu. Inovācija ir jaunu zinātniskās, tehniskās, sociālās, kultūras vai citas jomas ideju, izstrādņu un tehnoloģiju īstenošana produktā vai pakalpojumā. Inovācija ir viens no uzņēmējdarbības dzinējspēkiem. Ja uzņēmums vēlas būt konkurētspējīgs tirgū, ražojot produktus vai sniedzot pakalpojumus ar augstu pievienoto vērtību, tam jābūt inovatīvam. Referātā tika aplūkots inovācijas jēdziens, lai konkrētāk varētu raksturot inovācijas procesu organizācijā. Tā kā inovācijas jēdziens ir ļoti plašs, definīciju klāsts ir liels. Tālāk tika aplūkots inovācijas process organizācijā un izdarīti secinājumi balstoties uz inovatīviem aspektiem organizācijā.
