-
Auditorijas jēdziens. Auditorijas izveidošanās likumsakarības
„Brokastu televīzijas ” vadītāja loma:
Pamata modelis „Brokastu televīzijai” nav pārvarēt plūsmas fragmentāciju, bet gan veidot plšutošu segmentāciju. Tieši tāpēc ļoti būtiska ir pārraides vadītāja autoratīvā loma. Labs vadītājs spēj veikli pielāgoties plūsmai, respektīvi, sarunas vai stāstījuma tematam, lai arī kāds tas būtu. Vadītājam ir jābūt skatītājam patīkamam, viņam ir jāprot sapratsies ar auditoriju, izvēloties atbilstošu vizuālo tēlu, leksiku, humora izjūtu.
„Brokastu televīzijas” prakse ir iecienīta arī Latvijā. Pēmēram LTV1 katru rītu no plkst 06:45- 08.30 tiek translēta informatīvi izklaidējoša rīta programma „Labrīt, Latvija!” ; LNT ik rītu no plkst 07:00 līdz 09:00 tiek raidītas „900 sekundes”, rīta programma, kas informē skatītāju par pēdējām aktualitātēm; savukārt, LTV7 no plkst 06:45 līdz 07:40 tiek raidīta programma krievu valodā „Rīts ar Natāliju Ābolu”.
Šīs programmas būtiski neatšķiras no augstāk pieminētajām ārvalstu programmām. Protams, atšķirīgas ir tādas nianses kā tēmu aktualitāte. Bet ideja ir tā pati- lauzt barjeru starp informatīvu ziņu programmu un auditoriju. Mērķis ir satuvināt auditoriju ar programmu. Rezultātā padarot „Brokastu televīziju” par neatņemamu rīta sastāvdaļu.
…
„Brokastu televīzija” (breakfast television) ir viens no jaunākajiem televīzjas ziņu veidiem, kas Eiropā aizsākās 80.to gadu nogalē. Tā ir izkalidējoši informatīva rakstura programma, salīdzinājumā ar ierastajām ziņām, „Brokastu televīzijas” programmai ir specifisks konteksts, kas ir saņēmis salīdzinoši nelielu uzmanību no auditorijas pētniekiem. Iemesls, kāpēc sāka attīstīties „Brokastu televīzijas” pārraides bija, tas, ka ziņu un informācijas sniegšana tradicionāli pieder pie sabiedriskajām raidorganizācijām. Bet arī privātās pārraides tiecās popularizēties- tā bija „Brokastu televīzijas” iespēja. Šī programma tiecas būt tuvāka auditorijai. Katrā valstī šīs rīta programmas saturs ir citādāks, jo arī auditorija un tās intereses ir citādākas. Piemēram, Anglijas un Amerikas rīta „Brokastu televīzijā” svarīga sadaļa ir informēšana par satiksmes plūsmu pilsētās, savukārt citās valstīs, tas nav tik aktuāli..