Автор:
Оценка:
Опубликованно: 05.12.2008.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 14 единиц
Ссылки: Не использованы
Рассмотреный период: 20-й век (1900–1999 гг.)
2000–2010 гг.
  • Реферат 'Nodarbinātības Valsts aģentūras un Labklājības ministrijas kompetence komersantu', 1.
  • Реферат 'Nodarbinātības Valsts aģentūras un Labklājības ministrijas kompetence komersantu', 2.
  • Реферат 'Nodarbinātības Valsts aģentūras un Labklājības ministrijas kompetence komersantu', 3.
  • Реферат 'Nodarbinātības Valsts aģentūras un Labklājības ministrijas kompetence komersantu', 4.
  • Реферат 'Nodarbinātības Valsts aģentūras un Labklājības ministrijas kompetence komersantu', 5.
  • Реферат 'Nodarbinātības Valsts aģentūras un Labklājības ministrijas kompetence komersantu', 6.
  • Реферат 'Nodarbinātības Valsts aģentūras un Labklājības ministrijas kompetence komersantu', 7.
  • Реферат 'Nodarbinātības Valsts aģentūras un Labklājības ministrijas kompetence komersantu', 8.
  • Реферат 'Nodarbinātības Valsts aģentūras un Labklājības ministrijas kompetence komersantu', 9.
  • Реферат 'Nodarbinātības Valsts aģentūras un Labklājības ministrijas kompetence komersantu', 10.
  • Реферат 'Nodarbinātības Valsts aģentūras un Labklājības ministrijas kompetence komersantu', 11.
  • Реферат 'Nodarbinātības Valsts aģentūras un Labklājības ministrijas kompetence komersantu', 12.
  • Реферат 'Nodarbinātības Valsts aģentūras un Labklājības ministrijas kompetence komersantu', 13.
  • Реферат 'Nodarbinātības Valsts aģentūras un Labklājības ministrijas kompetence komersantu', 14.
  • Реферат 'Nodarbinātības Valsts aģentūras un Labklājības ministrijas kompetence komersantu', 15.
  • Реферат 'Nodarbinātības Valsts aģentūras un Labklājības ministrijas kompetence komersantu', 16.
  • Реферат 'Nodarbinātības Valsts aģentūras un Labklājības ministrijas kompetence komersantu', 17.
  • Реферат 'Nodarbinātības Valsts aģentūras un Labklājības ministrijas kompetence komersantu', 18.
  • Реферат 'Nodarbinātības Valsts aģentūras un Labklājības ministrijas kompetence komersantu', 19.
  • Реферат 'Nodarbinātības Valsts aģentūras un Labklājības ministrijas kompetence komersantu', 20.
  • Реферат 'Nodarbinātības Valsts aģentūras un Labklājības ministrijas kompetence komersantu', 21.
  • Реферат 'Nodarbinātības Valsts aģentūras un Labklājības ministrijas kompetence komersantu', 22.
  • Реферат 'Nodarbinātības Valsts aģentūras un Labklājības ministrijas kompetence komersantu', 23.
  • Реферат 'Nodarbinātības Valsts aģentūras un Labklājības ministrijas kompetence komersantu', 24.
  • Реферат 'Nodarbinātības Valsts aģentūras un Labklājības ministrijas kompetence komersantu', 25.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
2.  Personāla atlases uzņēmumu tiesiskais regulējums    5
3.  Licencēšanas tiesiskais regulējums    13
  SECINājumi un Priekšlikumi    17
  Izmantotās Literatūras Saraksts    19
Фрагмент работы

Lai saprastu licencēšanas jēgu ir svarīgi saprast, ko tad īsti nozīmē licence un kāda ir tās darbības jēga.
Vārds „Licence” ir cēlies no latīņu vārda latīņu „licentia” - ‘brīvība, atļauja’.
Tomēr mūsdienās vārdam licence ir divas nozīmes:
Valsts institūciju izdota atļauja uzsākt kādu nodarbošanos, piem., tirgoties ar noteiktām precēm, kādas preces ievest no ārzemēm vai izvest uz ārzemēm.
Dokumentāri apstiprināta atļauja realizēt un izmantot patentētu izgudrojumu.
Pašreiz pastāv virkne normatīvo aktu, kas regulē licencēšanas nosacījumus un to izdošanas un pārbaudes tiesiskos regulējumu. Pienākums uzraudzīt un izsniegt licenci ir deleģēts valsts pārvaldes institūcijām attiecīgi pēc to darbības veida - Komersantu un Darbiekārtošanas pakalpojumu sniedzēju uzraudzība ir deleģēta Nodarbinātības valsts aģentūrai (turpmāk saukts NVA) un Labklājības ministrijai. Licenci par personu iekārtošanu darbā uz kuģiem izsniedz Satiksmes ministrija.
Licences veidi ir daudz un dažādi tomēr autore savā darbā nolēma pievērsties viņas izpratnē svarīgam licencēšanas veidam attiecīgi Komersantu - darbiekārtošanas pakalpojumu sniedzēju - licencēšanas un uzraudzības kārtībai, kuru pārauga Labklājības ministrija, kā arī Nodarbinātības valsts aģentūra, kā arī citas kompetentas valsts institūcijas. Tomēr ar licencēšanu nebeidzas NVA līdzdalība darbiekārtošanas uzņēmumu uzraudzībā un kontrolē.
Juridiska personas savā saskarsmē ir tieši saistītas ar valsts iestādēm, kas uzrauga tās darbību ar mērķi aizsargāt potenciālo darba ņēmēju no darbiekārtošanas pakalpojuma sniedzēja veiktas prettiesiskas rīcības, kas varētu kaitēt potenciālajam darba ņēmējam, kurš atzīstams par ekonomiski un sociāli vājāku līgumslēdzēju pusi. Šī uzraudzība neaprobežojas tikai ar licences izsniegšanu, bet arī aktīvu uzņēmuma pārraudzību visā tā darbības laikā.
Autore ir izvirzījusi darba uzdevumus un darba mērķi, kurus vēlas izpētīt:
Darba mērķis - Izpētīt Labklājības ministrijas un NVA kompetenci licences izsniegšanā komercuzņēmumiem nodarbinātības sfērā, tās aktuālākās problēmas, to regulējošos normatīvos aktus un to uzraudzības problēmas.…

Коментарий автора
Atlants