Автор:
Оценка:
Опубликованно: 10.02.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 3 единиц
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Ievads starptautiskajā biznesā', 1.
  • Конспект 'Ievads starptautiskajā biznesā', 2.
Фрагмент работы

Starptautiskā biznesa būtība
Ekonomisko attiecību kopumu, kas veidojas valstu starpā, sauc par starptautisko ekonomisko attiecību sistēmu. Tā aptver starptautisko tirdzniecību, kapitāla eksportu un importu, starptautiskās valūtas attiecības, kā arī darbaspēka kustību no vienas valsts otrā.
Starptautiskās tirdzniecības nepieciešamību nosaka vairāki faktori:
1. valstu klimatiskās atšķirības;
2. nodrošinātība vai dabas resursu trūkums. Ekonomisko resursu - dabas, cilvēku resursu, kapitāla - sadales nevienmērīgums starp valstīm. Ir būtiska atšķirība dažādu pasaules valstu nodrošināšanā ar ekonomiskajiem resursiem;
3. dažāds ražošanas tehnoloģiskais līmenis un potenciāls, kā arī citi faktori.
Starptautiskais bizness kompānijām piedāvā jaunus tirgus. Kopš 1950.gadiem, starptautiskās tirdzniecības izaugsme un investīcijas ir bijušas būtiski lielākas, nekā mājsaimniecību. Tehnoloģijas turpina palielināt un sakārtot starptautisko biznesu, mērķējot uz vēl lielāku izaugsmes potenciālu nākotnē.
Iekšzemes un starptautiskā biznesa kombinācija izrāda vairāk ekspansijas, izaugsmes un ienākumu iespēju, nekā iekšzemes bizness viens pats.
Starptautiskais bizness izraisa ideju, pakalpojumu un kapitāla plūsmu apkārt pasaulei. Rezultātā, inovācijas var tikt izstrādātas un izplatītas ātrāk, cilvēku kapitāls var tikt izmantots labāk un finansēšana var noritēt daudz ātrāk. Starptautiskais bizness patērētājiem piedāvā jaunas izvēles iespējas. Tas var atļaut plašāku produktu daudzveidību – gan kvantitātes, gan kvalitātes ziņā, un samazināt cenas starptautiskās konkurences ietekmē.

Коментарий автора
Atlants