-
Bērnu un pieaugušo baiļu un fobiju atšķirības
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | ||
Annotation | ||
Ievads | ||
Bailes un fobijas | ||
Agorafobija un sociālā fobija | ||
Arahnofobija | ||
Nepatika, riebums | ||
Bērni un bailes | ||
Praktiskā daļa | ||
Zīmējumu analīze | ||
Bērnu zīmējumu analīze vecumā no 6 līz 7 gadiem | ||
Bērnu zīmējumu analīze vecumā no 11 līdz 12 gadiem | ||
Jauniešu zīmējumu analīze vecumā no 18 līdz 19 gadiem | ||
Aptauju apkopošana | ||
Secinājumi |
Katrs indivīds uz zemes ir savādāks, mēs katrs uztveram lietas atšķirīgi, tas arī padara pasauli krāsainu, daudzveidīgu un īpašu. Uztvere gadu gaitā mainās, katram dzīves periodam ir raksturīgas uztveres īpatnības, kas attiecas arī uz bailēm. Katrs cilvēks bailes uztver atšķirīgi. Mēs visi no kaut kā baidāmies - zaudēt tuvākos, darbu, veselību vai ko citu. Bailes ir tās jūtas, kas palīdz mums izdzīvot, izvairoties no dzīvībai bīstamām situācijām. Bieži vien bailes kļūst uzmācīgas un ieņem cilvēka dzīvē dominējošo vietu - kļūst par fobiju. Daudzi šīs jomas speciālisti uzskata, ka bailes ir visbīstamākās no visām emocijām un ar šīm emocijām mēs saskaramies katru dienu un tas nav atkarīgs no tā vai esi vēl mazs bērns, vai jau pieaudzis cilvēks, bailes ir katram, tikai atšķiras to intensivitāte un veids. Bērnība ir cilvēka dzīves pamats, mūsu uzdevums ir iemācīt dzīvi dzīvot nevis eksistēt. Un kaut arī šķiet, ka bērns domā tāpat kā pieaugušais, ka viņam ir tādas pašas vērtības un prioritātes kā pieaugušajam tā tomēr nav, ar visu to, ka esam mēģinājuši viņiem tās ieaudzināt. Bērns vispār dzīvi kā tādu uztver savādāk. Viņš ir brīvs no ikdienas problēmām, stresa un bailēm atšķirībā no mums, pieaugušajiem, tādēļ viņš arī jūtas brīvāk un nav tik aizspriedumains. Tieši tādēļ arī izvēlējos šo tēmu, lai vairāk izprastu bērnu sajūtas, emocijas un domas, lai saprastu to cik lielā mērā atšķiras bērnu bailes un fobijas no pieaugušo bailēm un fobijām.
Pētījuma objekts: Bērnu un pieaugušo bailes un fobijas.
Pētījuma priekšmets: Bērnu un pieaugušo baiļu un fobiju savdabīguma salīdzinājums radošajos darbos un valodas izpausmēs.
Izvirzītie uzdevumi:
1. Ievākt informāciju
2. Zīmējumu ievākšana
3. Zīmējumu izpēte
4. Aptaujas izveidošana un apkopošana
5. Iegūtās informācijas apstrādāšana un salīdzināšana
6. Iegūto datu apvienošana.…
Darbs ir veidots kā zinātniski pētnieciskais darbs. Tajā ietilpst baiļu un fobiju teorija (kas ir bailes un fobijas, agorafobija, sociālā fobija, arahnofobija, nepatika un riebums, bērni un bailes) kā arī divi pētījumi, kaut gan otrā pētījuma zīmējumi gan nav pievienoti, taču ir izanalizēti. Ietilpst arī anketas paraugs.
